2013. április 29., hétfő

Dinoszauruszok nyomában

Colorado

- És hol vannak itt a dinoszaurusz-nyomok?
A sziklatörmelék borította lejtôn valahol egy sziklán volt pár lábnyom a Colorado fölé magadodó szirteken.

Eddigi dinolábnyom-vadászataink Parowan mellett és Silver Reefnél csúfos kudarcba fulladak. Reméltem, itt csak meglátok valamit, amit nem Spielberg ötölt ki.

A lejtô azonban nem sok jóval kecsegtett. Pár száz évet el lehetett volna tölteni keresgélessel a sziklâk közt.
Szerencsére gondos kezek kihelyeztek egy fotót, hogy a hozzánk hasonló vaksi amatôrök is megtalálhassák a megkövült nyomokat, referenciapontnak a pottyantós WC-t használva.

Potash road

Lefotóztam a fotót és megkerestem azt a helyet, ahonnan készült. Ekkor már gyerekjáték volt beazonosítani a nyomok helyét.

- Én nem vagyok zerge.
- Én sem.

dinosaur tracks

Ebben maradtunk és nem lábatkankodtunk ott tovább.
Lógó orral indultunk tovább, amikor észrevettem, hogy az út közelebb kerül a leszakadt párkányhoz, amit a dinók összetapicskoltak pár millió éve.

Tényleg ott voltak.

Dinosaur tracks

- Szétcincálhatom ôket? - kérdezte a Mester.
- Nem.
- Akkor menjünk.

Mentünk.

Colorado

Nincsenek megjegyzések: