2010. július 22., csütörtök

Gyors padlizsán


Eggplant
Originally uploaded by ribizlifozelek

Nyár volt.

Meleg.

36 fok. Celsius.

Szúnyog.

Úgy szerettem volna olyan ételt főzni, aminek elkészítése közben sem kell elengedni az ásványvizes palack nyakát.

Megnéztem a rendelkezésre álló alapanyagokat és rögtönözni kezdtem (félig telt palackkal a kezemben).

- padlizsán (2)
- oregano, bazsalikom, só, bors, fokhagyma
- szalonna (opcionális)
- reszelt sajt
- 1 tojás
- ásványvíz (sok)

Két padlizsánt felvágtam és olajon megpirítottam, sóztam, fokhagymáztam.

Egy olajozott jénaiba egy réteg padlizsánra tojással kevert reszeltsajtot tettem, miközben meghúztam az ásványvizes üveget.

A sajtra rávágtam a gombát és egy darab bacont, majd befedtem padlizsánnal és ittam egy kis ásványvizet.

Megöntöztem egy kis oreganóval, bazsalikommal és borrsal feljavított paradicsomkonzervvel és kiürítettem a palackot.

45 percre közepesen meleg sütőbe tettem, kibontottam egy új ásványvizet.

A 45 perc leteltével ittam egy kicsit és befedtem lapkasajttal. Elvileg még 5 percre fedetlenül vissza kellett volna tenni a sütőbe, de szomjasak voltunk.

Sok folyadékkal fogyasztottuk.

5 megjegyzés:

NP írta...

egészségetekre! szuper nyári recept

ORsi írta...

a lapkasajtot kivéve nagyon tetszik;-) ha megengeded, ellopom, bár a hétvégén itt most hüvösebb les z. azért egy pohár fehérborral jól fog esni, mert nagyon szeretjük a padlizsánt is és a gyorsan elkészített kajákat is. esetleg ide is felteheted:

http://gastroglobe.blogspot.com/
:):):)

ribizlifozelek írta...

Koszi!

ORsi, jobb lett volna reszelt sajtot ratenni, de ez volt itthon :)
Amint lesz egy kis idom, beteszem a gasztroblogba.

vadászeszter írta...

Szevasz Ribizlim, mondd meg légy szives, hogy miként kell ugy kisütni a padlizsánt, hogy ne szivja be az összes olajat? Nekem mindig úszik benne, inkább sütőben szoktam kockára vágva sütni ezért. Imádom egyébként, és receptedet is kipróbálom mindenképee, csak a piritás sikerülne:)

ribizlifozelek írta...

Eszter, nagyon kicsi olajat hasznalok, amit az elso padlizsan felsziv. Az izen egyaltalan nem erezni - de ha nektek nem tetszik, akkor az elso padlizsandarabbal "ki lehet torolni" az olajat a serpenyobol es kidobni.
A tobbi padlizsan alatt igy alig van olaj. Picit meg is szoktam egetni, ugy jobb.