2010. szeptember 22., szerda

Zöldségek agyagedényben


Vegetables
Originally uploaded by ribizlifozelek

Római cserépedény (Römertopf) itt is van. Itt clay pot ismerik. Mi viszont otthonról hoztunk egyet: egyszer kaptunk többet is ajándékba és valahogy felhalmozódtak. Mi pedig vállaltuk a kockázatot és az egyiket becsomagoltuk rongyokba, ruhákba, betettük a bőröndbe és feladtuk poggyásznak Ferihegyen. Számítottunk rá, hogy restaurálnunk kell, mint egy valódi római cserepet, de nem. Kibírta az utat és egyben megérkezett Salt Lake Citybe.

Ha már itt volt, kipróbáltuk.

A cserépedény alja mázas, azt nem kellett beáztatni, de a tetejét tíz percre vízbe kellett tenni.
Addig összekészítettem az ételt.

- 3 csirkemell
- vörösbor
- olivaolaj
- só, bors, paprika
- gulyáskrém

A gulyáskrémet én találtam ki. Azaz a gulyáskrémet nem én találtam ki, de azt, hogy a kecsöpöt gulyáskrémmel helyettesítsem.
A fenti alkatrészekből készítettem egy szószt és negyedórán át ebben áztattam a húst.

Közben összevágtam a zöldségeket.

Vegetables in Clay Pot

- 1 piros paprika
- 1 zöld paprika (a husos nagy)
- 4 paradicsom
- 1 lilahagyma
- 1 padlizsán és pár szem minikrumpli


A hozzávalókat felvágtam eltérő méretű darabokra és bedobáltam a cserépedény aljába. A tál mindent elnyelt.
Rátettem a húst és megöntöztem a szósszal.
Lefedtem a beáztatott tetővel és betettem a sütőbe.

400 F (200 C) fokra, majd hagytam egy órát benn.

Yoda nem szerette, mert szerinte túl sok volt benne a zöldség, de szerintünk nagyon finom lett.

Chicken and Vegetables

5 megjegyzés:

NP írta...

Istenien néz ki, hm...

Romesz írta...

yoda nem tudja, hogy a zoldseg finom.
Bezzeg oszi mindent megeszik. ami leesik a foldre az mar neki jut.
Tudja pontosan mit jelent mikor mondjuk neki "oszi leesett".
Kulonben okos kisember ez a Yoda.

ribizlifozelek írta...

Romesz, Yoda megsertodik a zoldsegtol. Kiveve a repat. Ha jo kedve van es megfelelo a csillagok egyuttallasa.

Observer, finom is volt :)

Peter Barabas írta...

Tyu de jol nez ki, es jol is hangzik ez az osszeallitas :) Mitol mas a romai edeny, mint mondjuk ha csak siman egy uvegtalban dobtad volna ezeket ossze? Szaftosabb lett, vagy eppen hogy nem uszkalt a leben?

ribizlifozelek írta...

Valahogy a beaytatott cserepedenybol kiparolgo viz gozoli fel az etelt.