2012. szeptember 10., hétfő

V ügyintéz

Shredded

(Megjegyzés: valószínűleg Magyarországon is van mobiltelefonra telepíthető számlázóprogram, amit az APEH/NAV elfogad - és esetleg engedélyet. A bankátutalásokat én is gyakran mobilról követem. Ennek ellenére az alábbi történet nekem Magyarországon a sci-fi kategóriába tartozna. Elvégre az emberek nagy része még mindig azt hiszi, hogy le kell pecsételni a számlát és, hogy piros tollal nem lehet számlát kitölteni.)


- Csipcsirip - mondta V telefonja.

Rutinosan vigyorogtam. V nagyjából óránként kényszeresen bekapcsolta a telefonját és megnézte emiljeit és Whatsappjait.

- Kell írnom egy számlát - ráncolta homlokát V - Azt mondták, nem kell, de most kitalálták, hogy kell számla az utaláshoz.

- Hova menjek? Kell fax, nyomtató vagy valami? - kérdeztem naívan. Az amerikai csipet ideiglenesen kikapcsoltam az agyamban és a magyar vette át az irányítást a bürokratikus funkciókkal foglalkozó agyfélteke felett.

- Minek? Csak ne menj bele minden gödörbe, mert elgépelem.

V kiállított egy számlát az iPhone-on, majd leellenőrizte. Ezt követően elküldte a számlát.

- Mennyibe kerül a program?

- Tíz euró.

(A program amerikai verziója ugyanennyi dollárba kerül.)

- Ez egy, az adóhatóság által jóváhagyott program?

- Mi?

A következő csipcsirip alkalmával V a szokásosnál kicsit többet nyomogatta a képernyőt.

Megjött a pénz.

- Akkor te fizeted a következő kávét.

Ice coffee

2 megjegyzés:

Boston2 írta...

Rend kell legyen! Nem ám összevissza akárki számlázgathat egy mobilról.
Iktatás, 3 példány, pecsét, aláírás, megőrzés sok éven át. Punktum.

Unknown írta...

Nálunk is már egyre több alkalmazás van, amit le lehet tölteni Android-ra, aztán az ember utána már csak nyomkodja a telóját. Van aminek örülünk, van ami használhatatlan.