2010. október 10., vasárnap

Intermezzo 4 - A boltban


Petsmart
Originally uploaded by ribizlifozelek

Álltam a boltban.

Sorba.

Sokan voltak - kicsit késve érkeztem és a legtöbb templomban véget ért az istentisztelet-mise-szertartás, a nyakkendős, kosztümös, elegáns tömeg pedig elárasztotta a boltot.

Álltunk a pénztrnál a sorban.
Ez a sorbanállás a legbékésebb emberből is előhozza a vadállatot, függetlenül attól, hogy a sorbanálló derék mormon, buddhista, katolikus, muszlim vagy református. A tömött bevásárlókosár mögött állva még a sztoikus bölcselőkből is emberi mivoltából kivetkőzött ragadozó válik, aki (ami?) páncélozott bevásárlókosarával egy tankhadosztályt megszégyenítő lendülettel tör át másokon.

Sokan volt a sorbanálló és kevés a pénztáros.
Mögöttem fiatal anyuka állt a sorban, a kocsijáról két gyerek csimpaszkodott és sztereóban üvöltöttek egymással.

Pár perc múlva megnyitottak még négy sort az eddigi kettő mellé.

Nem mozdultam.

A hölgy elővarázsolt valahonnan egy tartalék mosolyt:

- Nem áll át a másik sorba? Ön következne.

Nemet intettem.

A sorban leghátul álló vörösfejű ember már indult volna, de amikor látta a mozduló kocsit az üvöltő ifjúsággal, előreengedte.

Lehet, mégis vasárnap van?

Nincsenek megjegyzések: