2010. október 3., vasárnap

A cápa és a zöldség


Shark and vegetables
Originally uploaded by ribizlifozelek

Kétféle halat vettünk a boltban. Az egyik cápa volt. A másik büdös. Nem azért volt büdös, mert romlott volt, hanem mert genetikailag ezt kódolták bele.

Ennyire büdös tengeri halat még nem ettem és nem is készítettem el.

A szagra való tekintettel a szobafüstölőt vettem elő (a légfrissítő után).

A fémdoboz aljára szórtam egy kis tölgyfaforgácsot, a rácsra retettem az enyhén megborsozott és sózott halakat, az egyikre tettem pár karika citromot, majd lecsuktam az egészet. Közepes hőfokra tekertem a tűzhelyt és elkészítettem a zöldségeket.

Nem szeretem a karfiolt.
Igazából a hüvelyes zöldborsóért sem vagyok oda.

Egyetlen egy dolgot élveztem a zöldségekben: azt, hogy forró, ecetes vízbe dobálhattam a rohadékokat.

Negyven perc alatt elkészült minden.

A hal szagát ekkor már nem éreztük. Reméltem, elfüstölgött.

Mindkét hal kíváló lett. A cápa egy fokkal szárazabb volt a tökéletesnél - legközelebb kell majd rá egy kis olaj -, de így is finom volt. (Legközelebb lehet, ő kapja a citromot.)

Annyira jó volt a hal, hogy még a zöldséget is megettem hozzá.

Azóta eltelt egy egész nap. Nosztalgiával gondolunk a finom ebédre. Viszont ha megjövünk a sétából, még mindig érezzük a hal szagát.

Shark with vegetables

Nincsenek megjegyzések: