2011. augusztus 27., szombat

Belépő a Mátyástemplomba

Matthew church

A Mátyástemplom gyönyörű lett. A sosemvolt gótikus épület olyan, mintha tegnap készült volna el. Mátyás hollója boldogan harap a gyűrűre a kis fiatornyon. A Nagyboldogasszony templom szép lett, meg is akartam mutatni M-nek, aki még kopottan látta.

Rutinosan egyből a pénztár kőépületéhez sétáltam, hogy megvegyem a belépőinket.

- Hadd fizessek - ajánlkozott M.

- Ezer forint lesz egy belépőjegy a Mátyástemplomba - magyaráztam. M bólogatott.

- Két jegyet kérek - fordult a pénztároshoz.

- Euróban fizethetek? - kérdezte a kis naív.

- Nem, csak forintban

Magyarország hivatalos pénze a forint. De aki üzletet akar, főleg, ha kilóg a feneke a gatyából, ne legyen ennyire önérzetes. Írják ki, ahogy több vendéglőben teszik, hogy
1 Eur = 250 Huf.
A 20 forint eurónkénti nyereség kárpótol a többletmunkáért. Ez a jutalék.
Tudom, egy turistának legyen helyi pénze. Ezt a pénzt M azonban elebédelte és még nem váltott.

- Kártya? - kezdett el elővenni egy bankkártyát M.

- Nem, csak készpénz - mondta rezignáltan a jegypénztáros. Valószínűleg ez a jelenet napjában többször ismétlődik.

Elővettem a pénztárcámat:

- Majd fizetek én.

M megmakacsolta magát.

- Várj! Együnk inább egy krémest - mondta M.

Ettünk. A Mátyásba majd bemegyünk legközelebb.

7 megjegyzés:

GlobalGrover írta...

a valtas nem ugy van hogy 1EUR = 250 HUF?

Boston2 írta...

Manapság ezerfős falu ABC-jének is van bankkártya terminálja...
Tényleg érthetetlen, hogy miért nem képesen egy népszerű turistalátványosságnál megoldani.

ribizlifozelek írta...

Orsi, 1 € epp 270 Ft-ot er.

Boston2, hat igen...

Orsi (globalgrover) írta...

ugy ertettem az elozo hozzaszolasomban hogy szerintem elirtad a bejegyzesben. azt irod hogy 1 huf = 250 eur. viszont pont forditva van.

Jó Sir Robin a bátor írta...

sokan úgy gondolják, hogy inkább megspórolják azt a 3-4%-ot amit terminálért kérnek a bankok. Talán pont a Mátyás templomnál visszajönne forgalomban..

ribizlifozelek írta...

Orsi, zseni vagy, koszi! Tul sokat olvasok az Euro valsagarol ;)

Sir Rovin, biztos errolvan szo, de ahogy mondod, ezzel sok vendeget veszitenek.

Ziebi írta...

Ilyen drága a belépő és nincs kártyás fizetési lehetőség? ??

Jól tettétek hogy krémest ettetek.