2011. augusztus 24., szerda

Yoda útlevele

Yoda with her European Passport

- De ez egy állatorvos! - tiltakozott Yoda.
- Ô adja az útleveledet.
- Orvos? Útlevelet? Nem vagyok én madár!

A dolgok jelenlegi állása szerint Prágából megyünk majd vissza Yodaval Mormonföldre.

Ahhoz azonban, hogy a Mester szabadon mozoghasson az EU-m belül, útlevél kell.
Van ugyan neki egy három hónapig érvényes, amerikai hatósági állatorvos által hitelesített papírja, de azt valószínûleg a bürokraták nem fogadnák el.
Tudom, amit tudok, nem véletlen, hogy Hašek és Kafka is Prágában éltek.

Elmentünk Yodával egy közeli állatorvoshoz.

- Hol a kutyus oltási könyve? - valahogy úgy éreztem, ez nem lesz sétagalopp és nem a kinti 40 fok miatt.

- Nincs oltási könyve, de itt van a hitelesített igazolás az oltásáról.

Yoda közben azon gondololkodott, ha a fickó elbambul, a kezébe vagy az oldalába harapjon bele.

- Lehet, be kéne oltani még egyszer.

Láttam a Mester szemén, hogy a vagy-ot lecseréli is-re.

- Van mikrocsipje?

- Kettô. Amerikában olvasható és mindenütt olvasható.

Ennek ellenére az egyik leolvasó nulla csipet talált Yodában, a másik meg hármat. De legalább az egyiknek a száma megegyezett a Yoda papírjain levô számokkal.

- Nem tudom kiállítani - sóhajtott a doki - Európában nem fogadják el a három évre szóló oltást.

Felnéztem a Canis Maiorra. Yoda pont ezért kap minden évben oltást május-június környékén, hogy Európában is érvényesek legyenek a papírjai.

- És ha azt írná be, hogy az oltás megkapásától számítva egy évig érvényes az útlevél?

- Megkérdem a kollégámat.

A kolléga szerencsére emlékezett Yodára és így hamarosan gazdagabbak lettünk egy júniusig érvényes útlevéllel.
- Akkor mehetünk Prágába? - kérdezte Yoda.

- Igen. Mehetünk.

- Knédlit kapok?

3 megjegyzés:

Boston2 írta...

Nagyon jót vigyorogtam rajta, szeretem Yoda stílusát. :)

Ezek a hatósági macerák... a chipezés meg tényleg elég összevissza, legalábbis az én állatorvosom azt mondta, a chip "vándorol" a bőr alatt és a leolvasók meg típustól függően különbözö bizonytalansággal rendelkeznek.

ribizlifozelek írta...

Nekem azt mondta egy allatorvos, hogy az amerikai keszulekek mas feszultseget hasznalnak, ezert mernek mas ertekeket.

Jó Sir Robin a bátor írta...

Nekünk is minden papírunk megvolt, de a határ egyik (magyar) oldalán nem volt állatorvos úgyhogy csempésztük a qtyát. Például táskában. Aztán megnőtt a hund és kinőtte a lehetőséget. Akkor módszert váltottunk és olyasvalakivel mentünk át a határon akinek nem merték "piszkálni" az autóját. Egy bunkó útlevélellenőr (aki egyszer már visszaküldte az ebet, ezzel 1 napos kerülőre kárhoztatva minket) persze akkor is beszólt, de ennyiben is maradtunk. Kutty elégtételt kapott, a morc hatósági közeg sem lett megharapva. Allah szereti az állatokat.