2012. április 17., kedd

Szőlős csirke

Grapes and chicken

A szövetkezetben nem vacakolnak. Valamiből mindig rengeteg van a kosárban. Kezdődött az eperrel. Első alkalommal annyi eper volt benne, hogy még mindig van egy kis epres szósz lefagyasztva a hűtőben. Máskor annyi kelt adtak, hogy azt hittem, megutálom, mire elfogy, de rájöttem tévedtem. Nem kellett elfogyjon. Most szőlőből kaptunk egy monokultúrára valót.

A szőlő egy részét elvittük kirándulni Eurékába (nem tévesztendő össze a tv-sorozattal), ahol a szőlő el is fogyott. A maradék öt kiló szőlő pont elég volt arra, hogy végigpróbáljunk pár szakácskönyvnyi receptet. Valamiért rendre lettem utasítva, amikor migast emlegettem, így új recepteket kellett kipróbálni. Nem féltem: tudtam, legalább három receptnyi alapanyagom van, nyugodtan hibázhatok.

Természetesen nem hibáztam.

Grapes and chicken

Szőlős csirke

2 kanál vaj
1 kanál olivaolaj
1 csirkemell csíkokra vágva
egy apróra vágott póréhanyma
2 gerezd fokhagyma
1 egy kanál liszt
liszt
3 cup fehérbor
3 cup húsleves
citromlé
kakukkfű
fél kilo szőlő
só, bors
kuszkusz

1. Olajat és vajat forrósítunk, amíg habozni nem kezdenek.
2. Aranyszínűre sütjük a csirkét.
3. Megpároljuk a hagymát és a fokhagymát.
4. Belekeverjük a lisztet és két-három percet sütjük, miközben kavargatjuk. (Nem muszáj kavargatni, de ha nem tesszük, leég.)
5. Beleöntjük a bort és egy percet főzzük, majd jöhet a húsleves.
6. Citromlét, kakukkfüvet, sót, borst keverünk hozzá.
7. Visszatesszük a csirkét és 15-21 percet sütjük.
8. Betesszük a szőlőt és lassú tüzön egy keveset, 3-5 percet sütjük.
9. Megesszük.
10.Kuszkusszal tálaljuk.
11. Kérünk még.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Hm. Nyami! :)

P_anka írta...

Igen, én is kérnék (még) :)

JuditAu írta...

Persze a cimet meg ugy olvastam, hogy "szoRos csirke"... Namondom, ez egy ujabb egzotikum lesz. :)))

ribizlifozelek írta...

P_anka, lesz még...

Szőrös csirke? hm...