2010. május 21., péntek

Füstölő


Indoor smooker
Originally uploaded by ribizlifozelek

Megjött a szobai füstölő.

Félve rendeltem meg. Többen mondták, hogy működik, hogy nincs vele baj és nem füstöl, de azért nehéz volt mindezt elhinni.

Itt nincs kertünk, ezért szabadtéri füstölő nem jöhet számításba. Pedig szeretjük a füstölt ételeket. R-éknél füstöltünk már halat és csináltunk füstölt kolbászt is.

Home Smoked Fish

A beltéri füstölőtől féltem. Már láttam magam előtt a lakásban gomolygó füstöt és hallottam vijjogó tűzjelző hangját túlharsogó tűzoltóautó szirénázását.

Prejmer

A fogyasztói fórumok viszont csupa jót írtak a füstölőről. Volt, aki elmondta, hogyan csinált ő maga saját kezűleg beltéri füstölőt a kertje végében levő műhelyben. Mást azt mondta, el, hogyan csinált beltéri füstölőt egy pléhdobozból. A pléhdobozba egér-alomnak árult forgácsot és fűrészport tett. Én elképzeltem, ahogy álcázóködöt gyártok és Yodával kétségbeesetten keressük a kijáratot, miután rengeteg beltéri füstöt csináltunk.

Indoor smoker

A füstölő azonban működik: sok füstöt csinál, aminek a nagyja bennmarad a zárt fémdobozban. Biztos, ami biztos alapon ideiglenesen hidegre tettem a tűzjelzőt és lestem a füstöt - de nem szállt fel.

Fish and shrimp

Alig egy marék fűrészpor (pellet, akármi) kellett ahhoz, hogy a halszeletek és a garnélarákok kíváló füstös ízt kapjanak. Fél órát füstölődtek a tűzhelyen és el is készültek.



Természetesen tartósítani ezzel a füstölővel nem lehet. De ízesítésre, főzésre kiváló. Csak Yoda nem szerette - szerinte elrontja a hús ízét.

Smoked fish and shrimp

8 megjegyzés:

Pyry írta...

Hűű, ez tökjóóóó :)))))

murok marci írta...

nálunk a múltkor (alighogy beszereltéek) beindult a tüzjelsö, amikor egy kis sonkát sütöttem a spárgához. pedig a konyha sztem elég messze van a füstjelzötöl;-)

megtudnád írni a márkáját?

ORsi írta...

ja különben, oRsi voltam hamburgból....

ribizlifozelek írta...

Orsi, a gyarto CAMERON es a szerkezet hivatalos neve Stovetop Smoker.

http://www.amazon.com/Cameron-Cookware-Stainless-Stovetop-Smoker/dp/B00004SZ9D/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=home-garden&qid=1274645216&sr=8-2

ORsi írta...

jaj, megnéztem. tényleg nagyon jól hangzik és nem is olyan drága.

asszem, a párom lassan kikel magából, ha még egy konyhai eszközt veszek:-(

ribizlifozelek írta...

Amint megkostolja az elso adagot, megbekel :)

Névtelen írta...

Szia!

A füstölőt hol lehet beszerezni?
Mennyibe kerül?
Nem értem a teljes folyamatot,hogy működik?

Válaszod előre is köszönöm!

Üdv:Zombi

ribizlifozelek írta...

Mi ay Amazonon vettuk. Ha rakattintasz az amazonos linkre, akkor az elvisz a termek Amazon oldalara. Ott ar is van.

A fem edeny aljaban van a forgacs. Az parazslik a tűzhelyen és az adja az etel izet. A forro edeny pedig megfozi az ennivalot.