2012. október 16., kedd

Spagettitök egyszerûen

Spaghetti squash

Ôsz van. Tök van.

Hullanak a levelek. Zuhan a tökök ára a piacon.

- Mi az? - Yoda gyanakodva nézte a nagy sárgát, miközben rutinos fináncként vámolta a bevásárlást.

- Tök.

- Ehetô?

- Ha kibeleztem.

- Olyan, mint a szarvas?

- Olyan. Csak sárga.

Spaghetti squash

Spagettitök egyszerûen

- 1 spagettitök
- 1 csirkemell
- 1 hagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 nagy fej paradicsom
- feta és/vagy kecskesajt
- só, bors, fûszerek
- olaj

A tököt 350 F fokra betesszük a sütôbe 30-40 percre.
A csirkemellet vékony csíkokra vágjuk, sózzuk, borsózzuk és olajban kisütjük.
Az apróra vágott hagymát, fokhagymát megpároljuk és rátesszük az apróra vágott paradicsomot. Oreganóval fûszerezzük.
A tököt kibelezzük és rádobjuk a paradicsomra. Belekeverjük a hús.

Tálaláskor megszórjuk feta vagy száraz kecskesajttal.

- Milyen? - kérdeztem az orrát az ebédbe ütni igyekvô Mestert.

- Jó. De a szarvas jobb.

Green lawn Yoda likes

10 megjegyzés:

GlobalGrover írta...

ez jol hangzik.... ki fogom probalni.

GlobalGrover írta...

hogy es hol keressem a spagetti tokot a boltban? ilyet meg nem vettem ugyanis.... koszi

ribizlifozelek írta...

Spaghetti squash a neve.
Így néz ki:
http://www.flickr.com/photos/darsim/1581900828/

GlobalGrover írta...

koszi a kepet. es a bele mar eleve ilyen metelt forma?

ribizlifozelek írta...

Az az erdekes benne, hogy ha megsutod es villaval elkezded szetcincalni a belet, ilyen lesz.

GlobalGrover írta...

valoban erdekes!! feltetlen ki fogom probalni. koszi az otletet.

ribizlifozelek írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
ribizlifozelek írta...

Jóétvágyat!

GlobalGrover írta...

kepzeld el megcsinaltam es nem lett jo.... azaz a spagettitok belseje nyers volt :-((((( pedig annyira vagytam mar ra. a paradicsomos csirke jo lett azt megettuk illetve foztem ki gyorsrizst. hat ennyit a spagetti tokrol. pedig sutottem vagy egy orat! te kettevagtad es ugy sutotted meg, vagy pedig egeszben?

ribizlifozelek írta...

Nagyon sajnálom.

Kettévágtam és úgy sütöttem - nem is a "nagy" sütőben, hanem egy kisebb teljesítményűben.