2011. május 25., szerda

Népek - A csinos ház és szomszédai

Bancroft house

Kiadó lakásokat, házakat nézegetünk. Némelyikben még benne van a lakó. Főbérlő nélküli házat keresünk, ha majd beköltözünk, nyoma se lesz a mostani lakónak és holmijának, de érdekes kukkolóként megnézni, hogyan él egy vadidegen ember.

Megjegyzés: a fénykép illusztráció.


Hirdetés: frissen felújított ház. Teljesen új konyha. Közel a villamoshoz.

Az ár jó volt. Nagyon jó. Gyanúsan jó. Túl jó.

Elsétáltunk Yodával megnézni, milyen ez a ház. Nem ismertük ezt a környéket.

Lógógatyás lógójárású fiatalok lógtak a kerítés mellett. Rövidebbre fogtam Yodát. Yoda egy kispolgári rasszista: a jólöltözött afroamerikaiakhoz, hispánokhoz, indiaiakhoz közömbösen viszonyul. Abban a pillanatban azonban, amikor az afroamerikai öltözködése eltér Yoda középosztálybeli citoyen elképzeléseitől, a Mester fúriává változik és előbújik belőle a Ku Klux Klan.

- Nyugi. Mellettem - Yoda úgy tett, mint aki engedelmes és ártatlan, de tudtam, arra vár, hogy figyelmem egy pillanatra lankadjon és akkor ő azonnal fehér csuklyát húz a fejére és támad.

- Mellettem - szóltam rá a négylábúra, amikor jött szembe a következő járókelő. Aztán odaértünk a házhoz.

A ház szép volt.
Kívülről jól nézett ki.
A kertje nagy volt.

Megnéztük a szomszédot is.
A házzal szomszédot is választunk.

A szomszéd kisérletező ember lehet: az enyészetet kutatta. Vizsgálata egyik tárgyát a háza képezte. Emellett még azt kutatta, mennyi idő alatt rohadnak szét a Detroitban gyártott harminc éves autók. A kertjében több ilyet is nevelgetett.

Megpróbáltam felismerni a roncsokat, de esélyem se volt.
Yoda közben a következő járókelőt méregette.

- NYUGI. MELLETTEM - szóltam rá, miközben hetek óta elhullott lények szagát sodorta felém a szél az udvarból.

A csinos ház kívülről tetszett. A szomszédja nem.

Nincsenek megjegyzések: