2008. július 18., péntek

Budapest - Egy rejtett zug 2


Corvin sq
Originally uploaded by ribizlifozelek

Budapestet divat szidni. Elmondani, hogy büdös, koszos. Lenézzük, mert romos, kutyaszaros. Igaz, büdös, kutyaszaros, de ugyanakkor szép. Csak, mivel alig ismerjük a várost, nem vesszük észre a szépségét. Egy-egy posztban felsorolom kedvenc, szerintem alig ismert budapesti helyeimet.

Rendszeresen megnyugtatnak, hogy itt nem változott semmi. Hogy itt minden szar. Ráadásul egyre rosszabb lesz. A város egyre élhetetlenebb, elsüllyed a kutyapiszok tengerében, blablabla.

Aztán mindig találok valami kellemes helyet, ahova a kutya se jár (Yoda, megyünk!), üres, se turista, se őslakos. Csak szép és érdemes lenne oda kisétálni, kiülni. Ez szerintem azért nem történik meg, mert az, aki kiühetne oda, a számitógép előtt ül és szidja a várost...

A minap a Corvin téren jártam. Tudtam, pár éve már megcsinálták, de az átadás óta még nem jutottam el oda. Néha láttam a Fő utcából. Tetszett.

Most besétáltam. Szinte egyedül voltam, a forgalmat alig lehetett hallani. Üldögéltem a padon, néztem a szépen kiglancolt élületeket, a hangulatos teret, Lehelt és kürtjét a szobrot. A budai vigadó egykor koromfekete épülete tisztán, optimistán nézett a jövőbe.
Jól éreztem magam.

Nincsenek megjegyzések: