2008. július 7., hétfő

Csörrrrrr


Skype telefon
Originally uploaded by ribizlifozelek

Épp mindenféle döglött állat maradványát hajigáltam egy fazékba és küzdöttem a gázégővel.
Csörrrrrr.
- Halló? - próbáltam lejebb venni a gázt. Öt éve nem főztem gázon és ez meg is látszott a gyorsan karbonizálódó hagymán.
- XY-nal szeretnél beszélni - szólt bele egy kellemes, lelkes női hang a telefonba.
- Megkérdezhetem, milyen ügyben?
- Egy jó hírem van. Önök adataik alapján kiválasztásra kerültek... - trillázott a hang.
Bizalmat ébresztő hang volt. Fiatalos, boldog, kiegyensúlyozott. Szinte éreztem, ahogy a kagylón keresztül mélyen a szemembe néz és bizalommal eltelve boldogan újságolja az örömhirt.
- Elnézést - károgtam közbe, hangom rekedtnek tünt az ő iskolázott, csodás hangfekvéséhez képest. Hallatszott, tudja, hogy kell telefonba beszélni, hogy a lehető legtöbbet hozza ki hangjából - kértük mi azt a megtiszteltetést, hogy a Kiválasztottak közé kerülhessünk?
Pillanatnyi megingás. A profi ilyenkor már tudja, vesztett. De azért még próbálkozik, Leonidast is megmenthették volna a ninják az utolsó pillanatban.
- ... Nem, nem kérték.
- Nagyon köszönöm, hogy megörvendeztetett, de sajnálatos módon ajánlata nem érdekel - búgtam a kagylóba, én is tudok mézesmázosan beszélni.
Elköszöntünk, még mindig kedves volt, de hangjából kiérződött a csalódás, már nem hitt az Emberiségben, a Humánumban és az Üzletben. A jutalékban sem.
Amerikában a kéretlen reklámhivásokat le lehet tiltatni. Egy szövetségi oldalon megadja az ember a telefonszámát és innen számitva pár napon belül nem hivják a telemarketingesek. Igaz, csodálatos hangokból maradunk ki, de azért a nyereség is óriási: nem égetem le a hagymát.
Valaki tudja, van ilyen bűvös hivatal Magyarországon? Nem akarok több hagymát szétégetni.

3 megjegyzés:

Ziebi írta...

Jajj te olyan kis kedves és türelmes vagy. Én megelőzendő hogy elboruljon az agyam és szegény telemarketinges kislánynak olyat mondjak amivel elrontanám a napját egyszerűen lerakom. Nem szoktak visszahívni.:)

Névtelen írta...

sztem magyarországon alapból nem adhatnak ki személyes telefonszámot... nem tudom honnan jutnak hozzá, telefonkönyből, nyilvános tudakozóból...

ribizlifozelek írta...

Pyry, sokkal jobban kiszursz vele, ha vegighallgatod es batoritod, hogy beszeljen :)

epo, igaz, hogy elvileg nem adhatnak ki telefonszamot, de rengeteg nyilvanos helyen hozza lehet ferni. Ezert jo az a megoldas, hogy egy adatbazisban le lehet tiltani a szamom telemarketing celokra torteno felhasznalasat. Amerikaban a telefonozos cegeknek ellenoriznie kell, hogy az altaluk hivott szam benne van-e ebben az adatbazisban. Ha igen, akkor nem hivhatjak.