2011. december 20., kedd

Gombagyors

Portobello with yoghurt and cheese

Tizenöt percünk van ebédet főzni.

Látom.

Tudsz valamit csinálni ennyi idő alatt?

- Igen. Pánikba esek.


Kivételesen nem Yodával beszélgettem.

Több helyre kellett időben odaérni. Előtte elbeszélgettük és eldolgoztuk az időt. Alig maradt ebédkészítésre. A minusz sok fokban fel se merült, hogy hideget együnk. Szerencsére volt egy tervem.

Pár napja olvastam egy receptet, amiben sok-sok nyers hagyma és fokhagyma volt. Nagyjából egy fej hagyma fejenként, megspékelve két-három gerezd fokhagymával. A recept külön kiemelte, hogy esetleg meggrillezhetjük a hagymát, de a fokhagymát mindenképpen nyersen együk. Nem egy vámpírvadász honlapon jártam, de a szerző kétségkívül szerette magától távoltartani az idegeneket.

Az ötlete azonban, hogy az étel alapja legyen egy grillezett, nagy gomba, nagyon tetszett.

Be is robbantam a konyhába és égett a kezem alatt a munka. (Jobb, mint amikor a vágódeszka égett a kezem alatt, mert véletlenül rátettem a forró platnira.)

Tizennégy perccel később vidáman jelentettem:

Tálalva.

Yodának nem ízlett: nem volt benne hús.


Portobello with yoghurt and cheese


Parmezános gomba


- 2 két tenyérnyi gomba
- 2/3 csésze parmezán
- negyed csésze majonéz
- negyed csésze joghurt
- 2 paradicsom
- só, bors
- saláta
- két pita
- 2levél bazsalikom

1. A gombát fűszerezzük (sózzuk, borsózzuk, ha akarjuk, fokhagymázzuk).
2. Betesszük a sütőbe és oldalanként 4-4 percet grillezzük.
3. A fele parmezánt összekeverjük majonézzel. A másik felét a joghurttal. Beléjük keverünk 1-1 levél bazsalikomot.
4. A pitára rátesszük a salátát. A salátára a majonézes keveréket. A kész gombába betesszük a joghurtos keveréket.
Válaszolunk az indiszkrét kérdésre:

- Miért csak alul van majonéz?

- Mert csak ennyi majonéz volt itthon.

Portobello with yoghurt and cheese

Nincsenek megjegyzések: