2012. február 23., csütörtök

BKV-logika

Ikarusz 55 between plastic cars

Olvastam a sajtóban, hogy felvetődött, Budapesten a BKV-n szüntessék meg csúcsidőben az ingyenes utazást a nyugdíjasok számára.

A fórumokon az emberek egymásnak estek, hogy ez jó vagy nem jó.

Ez a blogbejegyzés nem erről szól, hanem egy ehhez kapcsolódó forgatókönyvről, ami, ismerve K-Európát, szerintem igencsak valószínű.

1. Csúcsidőben sokan utaznak a BKV-val és a járművek túlzsúfoltak.
2. Megszüntetik a nyugdíjasok ingyenes utazását csúcsidőben, hogy ne legyenek tömöttek a járművek.
3. A járműveken kevesebb lesz az utas.
4. Mivel kevesebb az utas, a BKV racionalizálja a járatokat, azaz ritkítja őket.
5. A kevesebb járművön ugyanakkora zsúfoltság lesz, mint korábban volt - csak most tovább tart majd eljutni A-ból B-be.

1 megjegyzés:

Boston2 írta...

Nekem erről az jutott eszembe, mikor reggeli csúcsban kocsiban ülve hallgattam a rádión a dugófigyelő híreket és mondták, hogy "mindenki kerülje el a Budaörsi út bevezető szakaszát, mert kilométeres sorok állnak, menjenek az Egérút felé" és elképzeltem, hogy mindenki megfogadja a tanácsot, aki arra ment volna, akkor nemsokára az Egérút dugul be... :)
Persze ez nem így megy, mert mindenki nem tud arra menni, meg nem is figyeli a dugókat,
De a BKV-s logika levezetésed ettől még nagyon helytállónak látszik. :(