2012. február 5., vasárnap

Googie

Over 350 LBS eats FREE

- Szép googie neon - olvastam pár éve és én úgy pislogtam, mint egy kupáncsapott ponty.

Gyerekkoromból kimaradt a googie stílus és valahogy olvasmányaimban sem került elő. Meg máshol sem.

- A googie olyan, mint a streamline modern - ezzel végre tudtam valamit kezdeni.

- De kicsit más - ezzel már nem.

Granite Furniture

Szakkönyvbújás, online keresés és googie googlizás után azt szűrtem le, hogy a googie stílus az építészetben az egy klasszikus, amerikai országúti cirkáló keresztezve egy ötvenes évekbeli sci-fi novellával, megspékelve Elvis-szel és megfűszerezve egy kis optimizmussal, beleoltva egy gyorsbüfébe. A googie ugyanis főleg a gyorsbüfék és kisvendéglők építészete volt, világos színekkel, kiugró csúcsokkal, kecses vasbetonoromzatokkal és sok-sok csillaggal.

Welcome to Fabulous Las Vegas

A kortárs építészek és esztéták legszívesebben leharapták volna a csillagokat a googie épületekről. Szerintük ócska giccs volt az egész - aztán valamikor a kilencvenes években meggondolták magukat. Ekkorra már a googie épületek jó részének porladó emléke se maradt - a googie-t pedig felfedezték. A megmaradt büféket kipofozták és Las Vegas egy igazi vegasi mutatványba fogott: önmagát másolva új-googie neonokat helyeztek ki a Neonmúzeum közelébe.

Vamos a la Playa!

- De szép ez a neo-googie neon - mondtam V-nek. V rámnézett és úgy pislogott, mint én pár éve.

Googie revival

4 megjegyzés:

Jó Sir Robin a bátor írta...

Viva :)
http://www.youtube.com/watch?v=uPuKoqu6kMk

funi írta...

átcsapsz neonreklám-szakblogba?:)

ribizlifozelek írta...

Sir Robin, pont erre gondoltam.

Funi, csapjak?

funi írta...

természetesen ne, hiszen temérdek érdekességről maradnánk le. de egy pár posztot még megérnek, ha akad még témád velük kapcsolatban. (utólag hülyeségnek tűnik a második mondat, valószínűleg kifogyhatatlan vagy:))