2012. február 29., szerda

A Hoover-gát felé

Hoover Dam

Amikor a programot állítottuk össze, kiderült, V Las Vegasnál is jobban szeretné megnézni a gátat. Hoover-gátra én mindig kapható vagyok, Yoda szereti a környéken lakó mókusokat, az új, a gát fölé emelt hidat még egyikünk se látta, úgyhogy bevettük a gátat az utitervbe.

Face Me

A Hoover-gáthoz vezető utat egyre profibban rejtik el az ellenség elől. Mintha most kevesebb tábla jelölné az utat, mint pár éve. A Hoover-gát nemcsak az mérnöki teljesítmény, hanem a paranoia csúcspontja is. Persze érthető, ha valami történne a gáttal, Vegas szomjan halna. Sőt, ami még rosszabb, le kellene kapcsolni a díszkivilágítást is.

Intake Tower

A második világháború alatt légvédelmi ütegeket telepítettek a kanyonba, hátha erre téved valami német vagy japán bombázó. Az őrség épülete jelenleg kiállítóterem és a sziklás hegyoldalban ma is láthatók a betonbunkerek romjai.

Hello

Szeretem a gátat - nemcsak azért, mert szerintem a világ egyik legyszebb Art Deco épülete, nemcsak azért, mert egy műszaki csoda, hamem mert egy tökéletes példa arra, milyen kell(ene) legyen egy állami beruházás: megépítették közpénzen magáncégekkel és pár évtized alatt a beruházás megtérült és már nyereséget termel az államnak.

Hát van ennél szebb dolog?

Arizona Spillway

2 megjegyzés:

Boston2 írta...

Érdekes, hogy még egy gátnál is bele lehet csempészni a designt.
Tényleg Art Decos. :)

Jó Sir Robin a bátor írta...

Én is szeretem ezt a gátat.
Na és milyen az új híd? (tényleg hamarabb készült el és olcsóbb mint mint a Margit híd felujítása?)
((költői kérdés volt))