2012. február 28., kedd

Intermezzo - történelmi gondolatok

Las Vegas

- Ez is Spanyolország volt - nevetett V, ahogy búcsút intettünk Las Vegasnak.

- Tudod, hogy amióta Salt Lake Citybe érkeztél, nem léptünk ki a történelmi Spanyolország területéről? - kérdeztem. Tudta.

- Jól elrontották az őseim - mondta V - Meg a mexikóiak is.

- Nekem van egy elméletem, miért veszítettétek el az egész gyarmatbirodalmat - pislogtam laposan.

- Miért?

- Nézd, megérkeztek a konkvisztádorok, ránéztek a megfelelő helyre és azt mondták, ezt mától El Pueblo de Nuestra Señora Reina de los Ángeles sobre el Río Porciúncula-nak hívjuk. Amikor jöttek az amerikaiak, át is nevezték az egészet Los Angelesre. Onnantól kezdve virágzott is.

Yoda élénken helyeselt, V pedig ironikusan valami Mosonmagyaróvárról, meg Hódmezővásárhelyről kezdett kérdezősködni.

3 megjegyzés:

Boston2 írta...

Mikor idejöttem az USA-ba elkezdtem olvasni egy könyvet, ami arról szól, milyen volt a mai USA területének történelme a Mayflower előtt.
Tony Horwitz: A voyage long and strange.
http://tonyhorwitz.com/books/voyage-long-and-strange.php

Abban rengeteg érdekes dolog van ezzel kapcsolatban, mármint a spanyolok, az őslakosok és a mostani Amerika viszonyáról...

tm írta...

Nem is lett se Mosonmagyarovarbol sem Hodmezovarashelybol viragzo metropolisz! :)

ribizlifozelek írta...

Boston2, elolvasom.

Tm, nem is :)