2009. július 30., csütörtök

Kafkai országút


Kalocsa
Originally uploaded by ribizlifozelek

Egy vidéki országúton döcögtem a gödrökben. Hivatalosan építették az utat, de munkást egyet sem lehetett látni a nagy határ mezőben.

Negyvenes tábla volt kitéve, ötvennel mentem.

Aztán láttam, hogy egy mellékútról valami porzik a főút fele, egy rendőrautó közeledett.

Szépen levettem negyvenre a sebességet és láttam, ahogy kikanyarodik mögém a főútnak csúfolt valamire.

Döcögtem szépen negyvennel, jött mögöttem a közrend éber őre.

Aztán egyszercsak mögöttem sziréna, lámpa.

Lassítok.

Rendőr mellém áll, nem mögém. Amerikában ekkor adtam volna padlógázt és menekültem volna az első lakott faluig, hogy ott győződjek meg róla, valóban rendőr-e az illető. Itt csak álltam. Mellettem a rendőr. A szembejövők is.

Rendőr:
- Jónapot kívánok. Ugye nem idevalósi.
- Nem.
- Negyvenes tábla van kinn, de tudja, hogy itt mehet hetvennel is? Azért még nem szólunk. Jó utat.

És elporzott.

Még most is azon elmélkedem, napszúrásom van-e.

4 megjegyzés:

Pyry írta...

Mehetsz hetvennel is. Meg százzal is. De 2 bokor múlva ott van a sebességmérőjük, és jól megbüntetnek.

Vagy most nagyon gonosz voltam? :)

Parmezán írta...

Pyry: Igen.

Pyry írta...

Bocsi :)

ribizlifozelek írta...

Meg nem jott csekk... kop-kop.

Kulonben is, bizok az emberekben. Khm.