2009. július 10., péntek

Kecskefarmok


Goat
Originally uploaded by ribizlifozelek

Szeretjük a kecskét.
Szeretem a kecskesajtot.

A legtöbb boltban azonban minden, ami kecske, drága. Ha van.

Szerencsére Budapest környékén három kecskefarmot ismerek. Biztos több is van, de nekem eddig háromhoz volt szerencsém.

Goat

Az egyik kecskefarmról, a pilisszentlászlóiról tavaly megtudtam, hogy bezárt. Kirándulásokkor gyakran álltunk meg ott venni egy kis sajtot vagy túrót, amit aztán egy közeli tisztáson elfogyasztottunk.

Tavaly hosszú idő után ismét arra jártunk és már előre elképzeltem, hogy milyen jó lesz a Pilisben majd valahol megállni és uzsonnázni egyet.

Pilis

A kecskesajtos zárva volt. Egy szomszéd néni elmondta, elköltözött valahova Békéscsaba mellé.

A másik kecskefarm Európa egyik legközpontibb fekvésű ilyen tanyája lehet. Egyik kedvenc budapesti helyemen, a Népszigeten van, az Északi-összekötő vasúti híd lábánál.

Budapest

Ott találkoztam valamikor Jenő úrral.

- Jenő úr, jöjjön már ide! - hallottam.

- Jenő úr, a jó édes anyját magának, jöjjön már ide b.... meg! Jenő úr!

Aztán megláttam Jenő urat.

Jenő úr egy bakkecske volt, aki háremét terelgette vissza a farmra.

I need some grass... if you know what I mean

Most nyáron valamikor elmegyünk a Népszigetre és eszünk hekket és megnézzük, hogy van Jenő úr.


A farm, ahova most rendszeresen járunk, Páty mellett van az erdőben. Ez egy igazi, klasszikus farm, sok-sok kecskével, különböző méretű és vadságú kutyával, libákkal, őzzel és egy kis haranggal, amit meg kell kongatni és akkor vagy jön valaki, vagy nem.

Ha jön, lehet kecskesajtot venni.
Ha nem jön, akkor nem.

Paty

3 megjegyzés:

Isadora írta...

Szeretem a kecskesajtot es kozel lakom Patyhoz, kaphatok valami pontosabb informaciot, hogy hol lehet megtalalni ezt a farmot? Elore is koszonom. :)

ribizlifozelek írta...

Patyon a CBA-nal elagazik a fout. Ha Bp felol erkezel, jobbra fordulsz a 'Gumi uton' Telki fele. (Az egyenesen meno ut Zsambekra visz.)
A telki uton elhagyod a Paty vege tablat, az ut emelkedni kezd. Valahol itt kell balra fordulni egy pici utra, ahol egy pici tabla jelzi 'Kecskefarm'.

Ha tulmennel rajta, semmi vesz, mert egy km-en belul elersz a Budakeszi-Telki utig. Ha odaertel, tulmentel es fordulhatsz vissza. Ettol a keresztezodestol kevesebb, mint fel km a farm.

Joetvagyat!

ribizlifozelek írta...

Ha megtaltad, szolj :)