2009. július 26., vasárnap

Rókagomba tésztával


Rókagomba
Originally uploaded by ribizlifozelek

Egyik kedvenc blogomban Dumneazunál olvastam egy rókagombareceptet.

Elolvastam.

Néztem egyet.

Megint elolvastam.

Nyeltem egyet.

Ismét átfutottam és a következő nap már a Vásárcsarnokban talált a rókagombák között.

A kofa érezhette lelkesedésemet, mert rengeteg gombát tukmált rám. Én meg csillogó szemekkel néztem a gombát és nem tiltakoztam.

Nem vagyok oda a gombákért, de néha-néha szívesen eszem ilyesmit.

Rókagombát utoljára Barcelonában ettem tizenkét éve. Ott rossinyol néven ismerik őket. (Dumneazutól tudom, hogy a rókagomba angolul chanterelle.) A barcelonai gombák egykor egy minimalista módon elkészített nyúlgerinc körül hevertek és 97-ben nagyon ízlettek.

Nyúl épp nem volt a közelben, de ahogy a gombákra gondoltam, megint összefutott a számban a nyál.

Otthon megmostam a gombákat, szépen összetéptem őket, majd olívaolajon kis fokhagymával megpároltam őket. Pici sóval és borssal ízlesítettem, majd pár perc kevergetés után kész is volt a vacsora. A gombát rátettük egy kis tésztára, megszórtuk parmezánsajttal és megettük.

Finomabb volt, mint emlékeztem,

Rókagomba

Nincsenek megjegyzések: