2009. július 6., hétfő

Nem változott itt semmi...? - 1


Budapest
Originally uploaded by ribizlifozelek

Mielőtt hazajöttünk, az elmúlt nyolc hónapban mindenki azt mondta és a legtöbb online újságból is úgy értesültem, hogy Budapesten nem változott semmi. Hogy minden rossz. Hogy minden romlik, Hogy nem lehet közlekedni (autóval). Hogy a város a megsemmisülés szélén áll. Tavaly is ugyanezt mondták, de mint láttuk, a város még áll.

Eddigi rövid sétáim alatt azonban rengeteg új vagy felújított épületet láttam.

Zichy Nandor

Pár napja egy spanyol ismerősömmel fotózgattam a Lőrinc pap téren, amikor kedvesen megcibálta valaki hátizsákom fogantyúját. Két nagyon kedves és általam nagyon becsült ismerősöm állt mögöttem. Az egyikkel már megbeszéltünk egy kávézást, a másikkal még nem futottunk össze.

Természetesen azt kérdezték, hogy milyen itthon. Elmondtam és azt is, hogy mekkorát változott a város.

- De hisz itt nem változott semmi - mondta egyikük.

Felnéztem a Leninként hadonászó Zichy bácsira, a szobra körül sétálóvá lett díszköves térre és teljesen megújult házra.

- Tavaly ez se volt így.

- Jó, de más tényleg nem változott.

Zichy

4 megjegyzés:

Hettie írta...

ugyanezt tapasztalom en is. Busszal jottem at Hegyeshalmon es a valtozas nyilvanvalo volt BP-Hegyeshalom viszonylatban es Budapesten is. Fogok rola irni a blogomban. A facebookon megirtam, egy reakciot kaptam ra es az is negativ volt. A tavolsag mindent megszepit, meg Nyugatrol nyilvanvalo, hogy mennyire rossz nalunk minden. Egeszen elkeserito hozzaallas.

Pappito írta...

"nyugatról" azért nem látszik a változás, mert messze van az ember. ha benne van akkor azért nem... hm.

Ziebi írta...

Ez olyan szerintem mint a hízás-fogyás. Ha együtt élsz valakivel kevésbé tűnik fel, mintha csak évente látod.

Az már más kérdés hogy a negatívat azt bezzeg észreveszi mindenki..

ribizlifozelek írta...

Hettie, azt hiszem, en is rengeteget fogok blogolni arrol, ami itt valtozott.

Pappito :)

Pyry, igen, pontosan errol van szo. De az embereknek meg kellene tanulni bizonyos tavolsagtartassal szemlelnie a sajat vilagat es objektiven latni - ami nagyon nehez.