2010. augusztus 9., hétfő

Báznától Bolkácsig


Bazna
Originally uploaded by ribizlifozelek

Se Báznát, se Bolkácsot nem akartuk megnézni.

Nekem a Bethlen kastélyokra fájt a fogam.

Az autóból aztán megláttam a báznai templom tornyát. Beletapostam a fékbe, az autó csúszkált egy kicsit és egy liba rémülten csapdosni kezdett a szárnyaival az út mentén.

Egyébként egy lélek sem mozdult.


Visszatolattam és leparkoltam a templom mellett. A széles utcát szász házak szegélyezték. Egy férfi kaszát fent az árokparton.

Báznát magyarul Felsőbajomnak is hívják, a településnek azonban nem sok köze volt őseinkhez: ez is egy hamisítatlan szász falu volt, nyakas szászokkal, akik egészen a nyolcvanas évekig makacsul ragaszkodtak földjükhöz. Ceaucescu azonban már sok volt nekik és többségükben leléptek.

Bazna

Szerencsénk volt: hivatalos emberek látogatták meg a vártemplomot, így mi is be tudtunk menni.
Az erődített templom gyönyörű volt. Kedves, büszke és viszonylag nagy.

Bázna után Bolkácson eltüntek az útjelzések. Én ösztönösen arra mentem, amerre az aszfalt ment - de kiderült rosszfele megyünk, ez az út az erdőbe vitt. Küküllővár fele egy sziklás makadámúton kellett volna továbbmenni.

Megérte eltévedni: a bolkácsi (Bolkatsch) templom még a báznainál is szebb volt.

Bălcaciu

Nincsenek megjegyzések: