2010. augusztus 26., csütörtök

Bécs - Budapest


Wien
Originally uploaded by ribizlifozelek

Bécsből jöttem haza Budapestre.

Azt terveztem, leülök kedvenc kisvendéglőmben, eszem egy bécsiszeletet krumplipsalátával és kérek hozzá egy almalét szódavízzel. Utána bűnözök és eszem egy Zacher tortát.

A terv jó volt, csak kivitelezhetetlen.
A tennivalók elhúzódtak és a bécsiszeletet csak lelki szemeimmel láttam, miközben bokámra csavarodó nyelvvel rohantam a buszpályaudvar fele.

Aztán megérkeztem az Orangeway buszához és hirtelen minden rendbejött.

Sok jót hallottam a cégről és minden igaz volt.

Egy kedves utaskísérő hölgy elvette a jegyem, ellenőrizte a személyimet és megmutatta a helyem.
A busz tiszta volt. Légkondis.
Jó légkondis és a pilóta tudta kezelni. Rengeteg volánbuszban van légkondi, de a gkv nem ismeri őket és nem kezeli jól. Vagy csak az egyszerűség kedvéért fűt, hűtés helyett. Sokan természetesen tudják kezelni a ketyerét és jól is állítják be.

Ebben a buszban a légkondi tökéletes volt.
Az utaskisérő többször ellenőrizte a hátsó hőmérsékletet és szólt a buszvezetőnek, hogy kicsit állítani kéne.

Kétszer kínáltak kávét, kakaót, teát a buszban. Ingyen.

Volt minibár, lehetett üdítőt, sört venni, teljesen jutányos áron.

(Két éve ismerőseim hárman egy tolószékkel utaztak volna Budapestről Bécsbe egy rövid kirándulásra. A Volánt kérdezték, mert az A busztársaság. A Volánbusz azt mondta, csomagolják be a tolókocsit. Kifele ezt még csak-csak meg lehet oldani, de visszafele hogy csomagolják be? Nem a tolókocsinak akarták megmutatni Bécset, hanem a használójának. Az Orangewaysnél udvariasan, kedvesen fogadták őket, a "szekeret" pillanatok alatt -csomagolatlanul- elhelyezték a csomagtartóban. Ismerőseimnek hozzá se kellett nyúlni.)

A busz jött, jött Bécsből. Filmet adtak, meg fülhallgatót. Volt egy zenecsatorna és egy rádiócsatorna.

Tökéletes volt minden. Remélem, legközelebb bécsiszelet is lesz.

Ministry of Interior

Nincsenek megjegyzések: