2011. április 3., vasárnap

A Boston-kő

DSCF6659

A Boston követ január óta kerestük. Tudtuk, ott van a piac mögötti sikátorok labirintusában. Többször végigjártuk az utcát, de a követ sehol sem találtuk.

A Boston-kő egy elhasznált, kopott malomkő, amit 1737-ben recikláltak és beleépítettek az egyik sikátor falába. Mivel a kő jól látható és ismert volt, egyes térképeken innen kezdték mérni a bostoni távolságokat.

A dolgot sokáig városi legendának tartottam: a követ három hónapon át nem találtam meg. Hetente egyszer benéztem az utcába és kerestem a követ. Még hogy jól látható!

Tudtam, a kő valószínűleg a házfalak mellé halmozott méteres hóban bujkálhat.

Március végére elolvadt a hó. Egy időre. Két-három napra.

De ez elég volt, hogy a kő kibukkanjon, ahogy a hóvirágoknak kellett volna előbújniuk. De nem bújtak. A kő viszont itt volt.

Boston Stone

Nincsenek megjegyzések: