2012. március 8., csütörtök

Rántotthere

I'm not sharing...

- Csörrr - mondta a skype. Cs volt.

- Pillanat, tele a kezem herével - az óceán túlpartjáról döbbent csönd hallatszott. A szavak súlyosan kopogva érkeztek meg.

- Herével?

- Herével. Meg egy késsel.

- Késsel? - több ezer kilométerről is érződött a tanácstalanság.

- Mindjárt megnyúzom a heréket.

Cs. már meg se nagyon tudott szólalni.

- Aztán kirántom őket.

Erre már válasz se érkezett.

- Bárányhere - kezdtem bele egy reménytelen magyarázkodásba.

Már a bostoni piacon kinéztem a hentesnél a bikaheréket. Akkor végül nem vettem herét. Most viszont egy szupermarket felfedezése közben a máj, vese, gyomor, a fülek, a farkak és valami hosszú tömlős (nyelv!, az nyelv!!) után megláttam a heréket. Igaz, ezek kisebbek voltak, mivel a régi szép időkben egy báránykáról csünggtek (SIC!, tudom, a csüng az egy g, de ha herékről van szó, lehet, kettő, két lábon áll és két here csüngg).

Lamb testicles

- Nézd, herék! - mutattam a szerzeményemet otthon. A cucc igazából csak Yodát érdekelte, aki valódi feminista buzgalommal látott neki az alkatrészek tanulmányozásának.

Mások reakciója kevésbé volt pozitív:

- Ezt te behoztad ide?

A herék elkészíte egyszerű volt: meg kellett nyúzni őket, bepanírozni és forró olajban kisütni. A nyúzás fontos, mert a nyúzatlan here finom, de rettenetesen rágós.

Lamb testicles

6 megjegyzés:

GlobalGrover írta...

na neeeeeeee!!!!! ez durva volt. en inkabb kihagynam. :-)

Boston2 írta...

Általában úgy gondoltam, elég kevés étellel tudnak meglepetést okozni és sokmindent megeszek (munkám miatt 33 országban jártam és néha fura dolgokat raktak elém, ettem már csokis sült hangyát, forró platnin az asztalnál sütött, friss tintahal karokat, melyek még tekergőztek kicsit), de azt hiszem, ezt valamiért nem kívánnám.

Mindenkinek lehetnek előítéletei... :)

Névtelen írta...

Milyen volt? és mit szólt hozzá Ribizlifőzelék másik fele?

ribizlifozelek írta...

GlobalGrover, Boston2 és Névtelen: több maradt nekem és Yodának :)

Nekem se lesz a kedvencem, de meg lehetett enni.

Jó Sir Robin a bátor írta...

én még kíváncsiságból megkóstolnám, de szolidaritásból nem venném az étlapra :)

murok marci írta...

engem nyúznának meg, ha ezzel jönnék haza;)