2012. március 13., kedd

Zsákbazöldség - A másik szövetkezet

Garlic, tomatillos, leeks and celery

Kedvenc szövetkezetünk átmeneti nehézségekkel szembesült - épp nem volt pénz és ideiglenesen bezártak. Ezt egy óriási bulival ünnepelték.

Mi pedig friss zöldség nélkül maradtunk.

Salad

Rövid keresgélés után találtunk egy egészséges-organikus-bio-egészséges-szuper-hiper-satöbbi helyi termékeket forgalmazó szövetkezetet.

Potatoes, beetroot, broccoli, cucumber and ginger

A dolog kétféleképp működik: a Vevő elmegy a szövetkezeti boltba egy másik gyártelepre és ott vesz a zöldségből, ami jóval olcsóbb, mint a Whole Foods egészséges-szuper-hiper-drága zöldségei. Ezért cserébe ezek a termékek frissebbek, mint a Whole Foods aranyáron mért krumplija.

Grapes

A második lehetőség izgalmasabb: előre kifizetünk hét elején online egy zöldségkosarat, ami harminc (nem ezüst) pénz. Vagy gyümölcskosarat. Esetleg mindkettőt. Aztán hétvégén elmegyünk a gyártelepre, ahol az épp készleten kévő zöldségekből adnak egy doboznyit.

Tomatillos

Mint kiderült, ha a Facebook oldalukon előre rendelünk, akkor megpróbálnak a kosárba az általunk kért cuccokból is betenni valamennyit. De ezt késő tudtuk meg.

Sprouts

A megadott napon elmentünk zöldségkosárért és vettünk mellé egy pár apróságot. Az apróságokat Square-rel fizettük, aztán megkaptuk a kosarat (dobozt).

Mushrooms

Pislogva néztük a rengeteg kloforillt.

Asparagus

Két kecskének is sok lett volna, hátmég két embernek.

Minden szép volt, minden jó volt és nem minden volt zöld.

Tomatoes and pepper

8 megjegyzés:

Christine írta...

Az ötödik képen azokban a zöld levelekben mi bujkál elárulod? A spárgától meg tisztára nyálcsorgást kapok. :-)

olajbogyo írta...

ugyanez, a káposztának álcázott alma az micsoda???

ribizlifozelek írta...

Tomatillo.
Zöldparadicsom - olyan, mint a paradicsom, csak más.

Parmezán írta...

Kicsit több erről a paradicsommal rokon zöldségről itt található: http://www.fruitsandveggiesmatter.gov/month/tomatillo.html.

Boston2 írta...

Ilyen nálunk is van.
Az elején még örültem is neki. Aztán rájöttem, hogy nem érdemes használnom. Egyedül vagyok és ritkán főzök, rámrohad az egész...
Maradok a készételeknél, főleg az indiaiak egész jók és elvileg természetesek is. Ha igaz...
CSak sajt legyen mindig itthon néhány féle, mert ha kifogy a sajt, az szörnyű... :)

Ziebi írta...

Kicsit olyan mint az a műsor, ahol a szakács kapott dobozban 3-4 féle random dolgot, és abból kellett főznie. :)

murok marci írta...

én szeretem ezeket a random-dobozokat. egy idöben én is így rendeltem. kihívásként éltem meg, mit készítek a meglepetés-zöldségekböl, amiket különben nem biztos, hogy megvettem volna.

Ypszi írta...

Hihi, en is kaposztas almanak neztem :)