2012. március 2., péntek

Szobor a gáton

Rocks and Wings

Hogy a látogatók ne ácsorogjanak sokat a szobroknál, bekapcsolták a hangszórókat. A hangszórókból egy optimista ember szólt és azt magyarázta, hogy mit jelképeznek a szobrok. Valószínűleg, mert alig lehetett érteni, amit mondott.

A szobrok szépségéből ez mit sem vont le.

Hoover Dam

Álltak égre emelt kézzel (szárnnyal) és számomra megtestesítették mindezt az erőt,ügyességet és tudást, amit a gát jelképez. Ezért tetszik nekem jobban az Art Deco, mint a nagyjából vele párhuzamosan létező és hasonló szocreál. Azon, ha a munkás erejét és ügyességét akarják bemutatni, egy erős és ügyes munkást kell megjeleníteni. Szárny nélkül. De azért a szocreálnak is lehetnek jó pillanatai - láttam párat.

Rocks and Wings

Ezeket a szobrokat valamiért a Köztársaság szárnyas alakjainak (Winged figures of the Republic) nevezik. Ugyanolyan jó név, mint bármi más és nem von le semmit a szobrok értékéből.

Akár tévétornának is nevezhetnék őket, akkor is jó szobrok lennének.

Wings Up!

6 megjegyzés:

Boston2 írta...

Én is gyakran hasonlítgattam magamban az Art Deco-t a korai szocreállal :)

Valamiért engem is nagyon megfog. Mármint inkább az Art Deco.

Jó Sir Robin a bátor írta...

A szovjet űrkutatás szobra az Art Deco vagy Szocreál? :)
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=1003451

Jó Sir Robin a bátor írta...

Illetve még ez jutott eszembe a szobrokat nézve
http://laughingsquid.com/superhero-style-statue-of-soviet-cosmonaut-yuri-gagarin/

Boston2 írta...

Sir Robin, az első, amit küldtél, azonnal beugrott fejben, mielőtt láttam volna a képet, ugyanis jártam ott és láttam élőben, csak nem tudtam pontosan felidézni, hol is van helyileg. Szerintem inkább szocreál, bár a fene tudja.
Ott mászkáltam a parkban meg körülötte, csak már arra nem emlékszem, milyen apropóból...

ribizlifozelek írta...

Sir Robin, Boston2: emlékszem ezekre a szobrokra. Az első szerintem nagyon jó szobor, a másdik az inkább vicces.

Gagarin számomra nem egy eminens szuperman, hanem a "hétköznapi" hős, mosollyal, gitárral. (Ami kivételesen nem davaj.)

Jó Sir Robin a bátor írta...

Nekem tetszik a Gagarin szobor. Ez már nem a 60-as évek stílusa, titánból készült és azt hiszem nem is Gagarinról szól, hanem az emberről (emberiségről) aki egy lángcsóván kirepült a kozmoszba. Van benne valami ami megfog. Mondjuk én mindig is buktam a sci-fire és az hozzá kapcsolódó művészetekre. A konkrét omega klippet is a képek miatt választottam.