2012. március 17., szombat

Olajkostoló

Olive oil

- Ez egy könnyű, citromos olaj - a pici papírpohárból citrusillat áradt. Könnyű, folyós olaj érte a nyelvem és citromíz húzta össze az ínyem.

- Én purista vagyok... - sóhajtottam.

A hölgy szakértőn bólogatott és elfordult a dél-amerikai olajokat tartalmazó pulttól.

Olive oil


Engem kemény fogyasztók szoktattak rá az olajra. Emlékszem, egyszer kavargó gyomromra panaszkodtam valahol a Pireneusokban, mire C azonnal hozott gyógyszert: egy szelet friss kenyeret vastagon megolajozva, egy szelet sonkával és manchego sajttal.

- Nem vagy jól, úgyhogy nem teszek rá paradicsomot. Különben sem vagyunk katalánok. Meg amúgy is beteg vagy.

A gyomorpanaszok olivaolajjal történő orvoslása akkoriban kilógott a világképemből, de úgy éreztem, ennyi kockázatot vállalhatok.

Aztán tényleg jobban lettem.
Valószínűleg azért, mert nem ettem paradicsomot a kenyérhez.

Spanyol barátaim mind lelkesen magyarázzák ma is, milyen jó az olivaolajuk.

- Még az olasznál is sokkal jobb! - mondják, majd szomorúan hozzáteszik:

- De az olaszok felvásárolják és olasz címkét nyalnak rá.

Guadalest

- Mediterrán olaj nincs? - igyekeztem nem gasztorasszistának tünni. Hiába csinálnak Argentínában és Kínában olivaolajt, az igazi nedűt a Földközi-tenger medencéjében készítik.

Pici pohárkában sötét, nehéz illatú olaj érkezett.

Már ötféle olajba dugtam bele a nyelvem, ennek az olajnak azonban olyan íze volt, hogy tisztára söpörte ízlelőbimbóimat.

Testes volt, nehéz és hihetetlenül jó.

Furának tartottam, hogy Utahban valaki olivaolajszaküzletet nyisson, de a serfőzde óta már semmin sem csodálkozom igazán.


- Kérek... - sóhajtottam és ismét beledugtam nyelvem a pohárba. Ha nem szégyelltem volna magam, kértem volna hozzá egy kis kenyeret tunkolni.

- Ha elfogyott és visszahozza az üveget, 15% kedvezményt kap, ha újratölti - mondta a Kereskedő és ezzel egy életre megnyert magának.

Olive oil

Olajbolt:
http://www.mountaintownoliveoil.com/

3 megjegyzés:

GlobalGrover írta...

hu ez nagyon jo lehet! en is visszajaro vendeg lennek ott az biztos. nagyon szeretek olajba tunkolni LOL

Jó Sir Robin a bátor írta...

Én az őrségi frissen ütött tökmagolajat szeretem nagyon. Emlékszem, amikor először kóstoltam talján "kézműves" olívaolajat olyan volt mintha fű íze lenne, szinte csípett.
Fent Mainben is van ilyen olivás bandérium az http://fioreoliveoils.com

ribizlifozelek írta...

Sir Robin, a tökmagolajat kipróbálom.

GlobalGrover, egyetértek.