2012. március 18., vasárnap

Sziklatornyok között - Bryce kanyon

Bryce Canyon National Park

Megjegyzés: a Bryce kanyonban még januárban voltunk V-vel, csak a Nagy-Sós-tó mocsaraihoz hasonlóan elfelejtettem feltenni a bejegyzést.

Hoodoos

- Anka-ku-wass-a-wits - fitogtattam tudásomat. Ezt csak olyankor merem tenni, amikor vezetek, mert ilyenkor az utitársak nem mernek fizikai erőszakot alkalmazni. A Bryce kanyonban a szerpentin úgy 3000 méter magasra megy fel és a meredek szakadékok szélén felfele kanyargó jeges úton biztonságban éreztem magam.

Bryce Canyon National Park

- Anka-ku-wass-a-wits - ezzel nagyjából el is lőttem összes helybeli indián nyelvre vonatkozó puskaporomat, még olyanokat mondhattam volna, hogy mokaszin, meg tomahawk és Manitu, de azok már nem ennyire lenyűgöző szavak.

Bryce Canyon National Park

- És mit jelent? - kérdezte V.

- Elfelejtettem.

(Megnéztem: az őslakosok a Bryce sziklaformáit nevezik így.)

Bryce Canyon National Park

A Bryce egyik kedvenc nemzeti parkunk: közel van Salt Lake Cityhez és ha nem akarunk túrázni, akkor az út egy nap alatt megjárható.

Bryce Canyon National Park

Nyáron a tömeg miatt ajánlatos a nemzeti park buszaival bejárni a szerpentint, de most télen még a mókusok se bújtak elő, az összes kilátó a mienk volt. Meg a hóembereké.

Monster

8 megjegyzés:

GlobalGrover írta...

ide mar reg el akarok am jutni.... remelem egyszer sikerul is. nagyon birom a kanyonokat.

Névtelen írta...

A pajuták hívták a Hoodoos-t Anka-ku-wass-a-wits-nak,azaz pirosra festett Arc-nak.
Ezt még a Bolyai farkas Liceumban Marosvásárhelyen tanúltam üdv

Erika írta...

En meg elmentem mellette, mert egy... hogy is mondja?... agyament(?)... tarsasagaban voltam... :(
de a grand canyon megvolt! :) egyszer meg vissza kell menjek oda! :) gyonyoru!

Boston2 írta...

Ááh, én már egy év alatt nem fogok eljutni ide.... se... :(

Erika írta...

ugy ertem a bryce canyon-hoz! :)

Névtelen írta...

Mit nekem te zordon Kanyonoknak
Fenyvesekkel vadregényes tája!
Tán csodállak, ámde nem szeretlek,
S képzetem hegyvölgyedet nem járja.

Unknown írta...

Igazán szép hely! Időnként elcsodálkozok, hogy a természet milyen szépségeket hozott létre, abba meg bele sem merek gondolni, hogy mennyi idő alatt!

ribizlifozelek írta...

GlobalGrover, érdemes.

Boston2, próbáld meg: öt-tíz nap alatt nagyon sokmindent meg lehet itt nézni.

Névtelen, nagyon jó a vers.

Erika, majd legközelebb.

Csilla, sok nulla kellene a leírásához.