2008. szeptember 11., csütörtök

Háborús övezet


War zone
Originally uploaded by ribizlifozelek

KÖKI valamikor egy elviselhető hely volt. Lent volt pár bolt, fenn egy jegypénztár, sok hely, ahol le lehetett ülni. Persze senki se ült le, az emberek egy tömegközlekedési csomópontban (újbeszélül intermodális csomópont) nem padokon üldögélnek. Kocsmák meg nem voltak. A szolgáltatást egy WC, a BKV jegypénztár és a MÁV jegypénztár jelentette.

Aztán jött a rendszerváltás, jöttek a hajléktalanok és a szolgáltatások. Közért, húsbolt épület a felüljárón, meg sok-sok kocsma. Ettől kevesebb lett az ablak és a fény. A kezelő a tisztaságon (is) spórolt. Fura alakok jelentek meg, időnként ártatlan, becsületes bőrfejűek kötekedtek, aztán az egyikben benne felejtettek egy kést is.

Egyre büdösebb lett. Egyre kevesebb volt a hely. KÖKI valódi végálomássá vált. Eltelt pár év és a hely még rosszabb lett. Sokan inkább a Határ úton átszálltak villamosra és kis kerülővel mentek haza, csak ne kelljen arra járniuk.

Idővel tervek születtek a végállomás átepitésére. Elkezdtek egy bevásárlóközpontot épiteni. (Természetesen ehhez kivágták a szomszédos kiserdőt.) A lakók tiltakoztak a bevásárlóközpont és a felújitás ellen. Köki a munkákkal még borzalmasabb lett.

Nem lehetne az egészes esetleg ledózerolni? A helyét napalmmal fertőtleniteni? Utána odatenni egy ideiglenes kis hidat (vagy használni a PR parkolóét) és felépiteni valamit a helyére?

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

én is évek óta nehezen viselem a létét. a napalm a minimum.

Ziebi írta...

És megint csak azt mondom, Ribizli for president :)

ribizlifozelek írta...

Esetleg a gerendákat is újra lehetne olvasztani...

Azt a jelöltséget még megbeszéljük :)

Névtelen írta...

Most már értem hogy hova tévedtem....
Kétszer is megnéztem hogy hova lépjek. Aztán hivtam egy taxit, de nem tudtam pontosan megmondani hogy hol állok. De azért megtalált.

ribizlifozelek írta...

A budapesti taxik háborús övezetekbe is bemerészkednek...