2008. november 10., hétfő

Beef jerky


Rocket Cow
Originally uploaded by ribizlifozelek

Kirándulásainkra gyakran viszünk magunkkal beef jerkyt. Már Magyarországra is vittünk haza belőle - ennek ellenére családünk és barátaink továbbra is szeretnek minket.

A beef jerky szerintem nem rossz. Sőt, kifejezetten finom, csak meglehetősen sajátos az íze és az állaga. Több, az Egyesült Államokban rövidebb időt tartózkodó ember, vamikor látta boltokban, azt hitte róla, hogy műanyag. Volt, aki evés közben is ezt gondolta.

Egyesek szerint a beef jerky olyan, mintha az országúton elgázolt és a teherautók által nemezzé lapított őzekből készült volna.

A beef jeky egy erősen sózott, fűszerezett szárított hús. A valódi beef jerky-ben nincs zsír, víz, csak protein, ső és fűszerek, ezért hűtés nélkül is eltartható. Vannak tartósítószerrel készült, magas zsírtartalmú beef jerkyk is.

A beef jerky olyan, mint a rágógumi - mindenhol kapható. És szerintem jó is. Vezetés közben kifejezetten hasznos ilyet rágcsálni. Csak nem kell kivasalt állatokat nézegetni közen.

4 megjegyzés:

Ziebi írta...

Tegyük hozzá, nem mindenki szereti, pl én. Egyszer kóstoltam a borsosat, éppen csak egy kis darabot, és órákon keresztül éreztem az ízét a számban. Nekem nem volt kellemes. :) Azért túléléshez nem rossz. :)

Névtelen írta...

nemtom láttad-e ezt:
http://index.hu/politika/belfold/budapest/koki2394/

néhány napja jártam ott, egyelőre rettenetesen fest. kb a fele van meg a régi állomásnak. szörnyen torz. tényleg az egészet ledózerolják. hitted volna valaha?....:)

ribizlifozelek írta...

Pyry :)

Epo, nem hittem volna. Igazabol azt sem tudom felfogni, hogy normalis ember toltakozzon a Koki felujitasa ellen. Hacsak nem pancsolt bort arult ott valamelyik kocsmaban.

gáspár írta...

A beef jerky nem annyira távoli és egzotikus, mint azt sokan gondolják. Vándorló őseink is száritott húst ettek, csak épp elmorzsolva pépesre főzték. Szerintem ez még bizarrabb, mint a simán száritott, füszeres hús. Mellesleg könnyebben emészthető, mint a hőkezelt(sütött, főzött) húsok. Az éhséget hosszú távon csillapitja és nincs benne "zsirbomba", mint egy zacskó burgonyachipsben. Aki meg akarja kóstolni az eredeti amerikai beef jerky-t vagy európai változatát (mert az EU-ban is gyártják ám) az látogasson el a www. snackspace.hu oldalra, nem fogja megbánni.