2008. november 30., vasárnap

A pulykatöltelék


Stuffing
Originally uploaded by ribizlifozelek

A pulyka belülről üres. Mivel a természethez hasonlóan nem szeretjük a vákuumot, elhatároztuk, hogy kitöltjük a pulyka barlangöblös gyomrát.

Már jóval korábban kiválasztottam egy töltelék receptet. Azt is megtanultam, hogy ha a masszát pulykába tömöm, akkor az angolul stuffing, ha pedig ugyanezt süteménybe teszem, akkor az filling.

Az a töltelék, amit kiválasztottam, önmagában is megállná a helyét kiadós egytálételként. A recepttel egy baj volt, 32 személyre szólt. El se merek képzelni olyan háztartást, aminek van kapacitása 32 személyre pulykát és egyéb finomságokat főzni. A receptoldalon be lehetett állítani, hány személyre készüljön az étel, de ekkor a mennyiségek lehetetlen mértékegységekben jelentek meg:

- Végy egy pohárnyi és három leveseskanálni és két kávéskanálnyi hagymát...

Szépen mindent felkerekítettem és nekiláttam összekészíteni a hozzávalókat:

- 1/4 pohár és lét kanál mazsola
- 2/3 pohár narancslé
- egy pohár apróra vágott zellerszár
- fél páhár hagyma
- negyed pohár vaj
- 16 uncia darált olasz kolbász (na, ezt tessék átszámolni!)
- 2 alma
- 1 pohár húsleves
- 1 kanál kakukkfű
- bors
- szárított kenyérkockák
- negyed pohár apróra vágott pekándió

Miután mindent akkurátusan kikészítettem, felforraltam a narancslében úszó mazsolákat. Egy serpenyőben vajon megpároltam a hagymát, a zellert.

Stuffing 1.

Belekevertem a darált kolbászt és addig sütöttem, amíg a kolbász meg nem barnult. Amikor kész lett, felöntöttem még egy pohár narancslével, beleszórtam a pekándiót, az almát, egy kis vajat, kakukkfüvet, húslevest, borst és a kenyérkockákat, hogy majd felszívja ezt a sok-sok lét.

Stuffing 2

Áttettem a vizenyős masszát egy jénaiba és 325 F fokos sütőbe tettem egy órára. Amint letelt az egy óra, levettem róla a fedelet és 11 percig fedetlenül hagytam még sülni.

Ekkor kész volt. Önmagában is finom volt, de mi inkább beletömtük a pulyka hasába, hogy adjon egy kis ízt a madárnak.

2 megjegyzés:

Ziebi írta...

És mindeközben lelkesen fotóztál? :D

ribizlifozelek írta...

Termeszetesen :)
Yoda pedig izgult, hogy el ne rontsuk az etelt.