2008. november 21., péntek

Bolgár rizseshús


Bulgarian rice stew
Originally uploaded by ribizlifozelek

Természetesen nem tudom, hogy ez a rizseshús mitől bolgár. Természetesen a recept elmondta, hogy ez egy ősi bolgár étel. Szerencsére a "pásztor" szót a szerző már nem tette hozzá.

Igazából sok-sok maradék apróságot akartam elhasználni, azért készült el ez az étel. Volt egy kis maradék hús, találtam egy magányosan fonnyadozó fél fej hagymát, meg valódi magyar zöldpaprikát a hűtőben. Ráadásul a legalsó fiók sarkában rábukkantam egy halódó paradicsomra is. A recept ígérestes volt: úgy látszott, feldolgozhatom az összes konyhai hulladékot.

A húst olajon megsütöttem, sóval, borssal, pirospaprikával és paradicsompürével ízesítettem. Leöntöttem húslevessel és felforraltam. Belehajítottam a csípőspaprikát, a négyfele vágott hagymát, paradicsomot és végül felöntöttem a gyorsrizzsel. (Valószínűleg lassú rizzsel jobb lenne, de siettem.)

Ronda lett és finom.

4 megjegyzés:

Ziebi írta...

Innen nem tűnik rondának :)

Névtelen írta...

Igazán megírhatnád, hogy mi a különbség a bácskai és a bolgár rizseshús között. Már ha van.
A rizseshúst nem szabad elsietni. Az nagyon rossz dolog.

Névtelen írta...

Úgy értem, hogy a rizeshús készítését nem szabad elsiteni. Persze az evését sem.

ribizlifozelek írta...

Nem siettük el.

A bácskaiban szerintem pörkölthús van. Ebben pedig nem.