2008. november 5., szerda

Gilgal


Gilgal
Originally uploaded by ribizlifozelek

Én már jópárszor körbejártam ezt a háztömböt és nem láttam semmit.

Yoda viszont nyáron már járt itt, megkértem hát, hogy vigyen már el ide. Elvitt.

DSCF3353

A Gilgal Sculpture Garden egy háztömb közepében van. Egy Thomas Child nevű építőipari vállalkozó, aki másodállásban mormon püspük volt, szabadidejét szobrászkodással töltötte. 1945-től haláláig, 1963-ig gyűjtögette szobrait kertjébe, ami a régi közösségi kertek egyik utolsó maradványa.

Gilgal

A legtöbb szobor vallásos témájú. Felvonul a kertben az egész mormon mitológia, egy nagy kompozíció részeként még Joseph Smith fejét is megtalálni véltem.

Gilgal Sculpture Garden

A szobrász halála után az örökösök gyorsan megszabadultak a kerttől, háztól, mindentől és a park magántuajdonba került. Gazdái vasárnaponként megnyitották a kertet a látogatók előtt, de a nyocvanas években inkább csak vandálok jártak erre.

Idővel felmerült az ötlet, hogy a park legyen egy luxuslakópark közepe. Szerencsére nem lett. Pár magánember összeállt és szervezkedni kezdett. Pénzt gyűjtöttek, adományoztak és sokat jártak az önkormányzat nyakára. Végül a város is beszállt a tervezetbe: megvették a parkot.

Stone Arch

Az önkormányzatnak volt egy feltétele: a szoborkert közpark kell legyen. Így a parkot már mindennap lehet látogatni. A terület gondozását egy alapítvány végzi, a kertészeti teendőkkel önkéntesek foglalkoznak.

Nagyon érdekes hely, olyan, mintha az ember valakinek az udvarában mászkálna. Mindenesetre nekünk tetszett.

Gilgal Sculpture Garden

Nincsenek megjegyzések: