2008. november 15., szombat

Téliesítem a lakást


DSCF3416
Originally uploaded by ribizlifozelek

Még mindig gyönyörű az idő, de most már esténként hűvös van, leesett az első hó is. A májusi nyáriasítás után eljött a téliesítés ideje.

A falban lévő lyukakat már betömtem papírgalacsinokkal, pár napig nem dobtuk ki a reklámújságokat, hanem gyűjtögettük őket, majd szépen betömtük velük a légkondicionáló körül tátongó réseket. A marketinget sokáig haszontalan dolognak tartottam, de azt hiszem, bebizonyosodott, tévedtem. Az egyszerűbb reklámújságok sokkal hasznosabbaknak bizonyultak flancos társaiknál. A Smith prospektus tökéletesen elzárta a szél útját befele. Egy hatalmas takaró pedig jövő tavaszig elrejtette a légkondicionálót szem elől.

A fal azonban továbbra is hideg volt. Fagyos. Hosszan tanakodtunk, mit lehet ez ellen tenni az elektromos fűtőtest üzemeltetésén kívül. Végül úgy döntöttünk, veszünk rongyszőnyeget az IKEÁ-ban és azzal szigetelünk. Vettünk is rongszőnyeget. Hatot

A következő napok agyalással teltek: hogy lehet feltenni a szőnyeget a falra. A legegyszerűbb és egyben legradikálisabb megoldás az lett volna, ha tapétaragasztóval bekenem a szőnyeget és 'felkenem' a falra. Lehetett volna lécet erősíteni a szőnyegre, utána a lécet felszögezni a falra. A tépőzár is jó megoldásnak tűnt. Végül azonban csavarokkal és alátétekkel erősítettem fel a rongyot a hálószobába. Az ablakpárkány deszkájába alulról csavartam be a csavarokat, így nem is látszanak.

DSCF3417

A nappaliban közvetlenül a falra csavaroztam. A papírmarsé házaknak komoly előnyei is vannak. Igaz, hogy befúj a falon a szél, de az is igaz, hogy könnyű a szigetelést feltenni.

2 megjegyzés:

Ziebi írta...

És még jól is néz ki :)

ribizlifozelek írta...

Koszi.