2010. november 20., szombat

Harc a dokumentummal


Venice
Originally uploaded by ribizlifozelek

Pár ősz hajszál és pár perc folyamatos káromkodás - Microsoft Publisher dokumentumot kellett olvasható formátumba önteni. De haladjunk időrendben.


Olyan szombat reggel volt, mint a többi.
Nyugodtak voltunk, relaxáltak, kipihentek.

Kinn vonyított a szél és Yoda olyan boldogan aludt, hogy még a reggeli sétájáról is elfeledkezett.

Nyugalmunk addig tartott, amíg P. meg nem keresett online otthonról, Magyarországról.

P. kapott egy magasságos Intézménytől egy halom file-t. A file-ok arról szólnak, mit kell csináljon. A halom file között volt egy, a legfontosabb, amit nem tudott megnyitni. Remélte, hogy mi majd meg elővarázsoljuk belőle a tartalmat.

A file nekem egyből gyanus volt: a Google nem kínálta fel, hogy megnyitja a dokumentumot Google Doc-ban. Nem kínált fel előnézetet sem.

A kiterjesztés .pub-vol.
Microsoft Publisher.

A Microsoft Publisher egy alapszintű kiadványszerkesztő program. Természetesen nem pótol egy professzionális kiadványszerkesztőt, de akkor is, ez egy kiadványszerkesztő.
Rövid keresgélés után megtudtam egy nagy igazságot. Microsoft Publisher file-t csak Microsoft Publisher programmal lehet megnyitni.

Ha valakinek nincs ilyen programja, akkor nem tudja megnézni, mi van benne.
Kevés embernek van asztali kiadványszerkesztő programja. Ezért is volt rejtélyes, hogy a magasságos szerző miért ebben a kinyithatatlan rétegformátumban küldte a filét (fájlt?). A szerző ujbegye egyetlen mozdulatával az MP-ben valószínűleg csinálhatott volna PDF-et a szövegből. De nem tette.

Első gondolatom az volt, hogy feltöltöm egy online PDF-konvertáló programra a filét. Első cselekedetem az volt, hogy feltöltöttem egy online PDF-konvertáló programra a filét.

Második cselekedetem az volt, hogy káromkodtam, mint a záporeső. A file túl nagy volt.
A második programon is így jártam - miután átírtam a végtelen számú ékezetes karaktert a címben, mert az ingyenes online program nem tudott mit kezdeni a magyar betűkkel.

Végül a freepdfconvert segített. Pár pillanat alatt átalakította a közel négy megás filet olvasható PDF-fé.

Kicsit sokalltam a file méretét. Négy mega az iszonytosan sok egy 21 oldalas szövegnek. Rossz összehasonlítás, de egy 433 oldalas kindle könyv ötödekkora. Igaz, ennek a file-nak a nagyját a vidám kis ábrák, rajzok, címerek, hátterek és egyéb haszontalan szemetek tették ki.

A lényeg, hogy már olvasható.

Nincsenek megjegyzések: