2010. november 19., péntek

Lélekvadászok


LDS Church
Originally uploaded by ribizlifozelek

Egy pizzáért mentem a sarki boltba.
Este volt.
Sötét.

A két fekete kabátos határozottan jött velem szemben az utcán. Késő őszi köd gomolygott körülöttük. Ők pedig határozottan jöttek.

Egyből tudtam, mit akarnak.
A lelkemet.

Gondoltam rá, hogy átmegyek az utca másik oldalára, de ők rutinosan elállták az utamat és körbevettek.

- Jóestétkívánok - mondták egyszerre - beszélgessünk az Úr igazáságól.

Mormon hittérítők voltak és a lelkemet akarták. Én a pizzámat.
Bill Bryson írta egyik könyvében, hogy Salt Lake Cityben van az embernek a legkisebb esélye arra, hogy mormon misszionáriusokba fusson bele. Feltéve, ha nincs szakálla és hosszú haja.

Érdekes, ha Yodával vagyok, sose jönnek hozzám. A Mester bizonyára elijeszti őket.

- Beszélgessünk az Úr igazságáról! - mondták, miközben mindketten elővettek egy-egy füzetet.

Sajnos péntek este profán hangulatban voltam és féltem, hogy kihül a pizzám, így kedvesen elköszöntem tőlük és elsítettem. Azt hiszem, szomorú képpel most is ott állnak a sötétben, fekete kabátjukban, füzettel a kezükben és várják a lelkemet.

3 megjegyzés:

aGinger írta...

Ezt úgy elképzeltem... :D

ribizlifozelek írta...

:)

ribizlifozelek írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.