2012. január 4., szerda

Az agresszív tévé

No signal - but stripes

- Dobjuk ki.

- Nem fér bele a kukába.

- Tegyük a garázsba.

- Nem bírjuk el.

- Csak 25 kiló.


Néztük a tévét. Nagy volt, lapos és nehéz.
Elnyomta a nappalit.

Amikor megvettük a házat, az alku során azt mondtuk, a tulaj azt hagyhat itt, amit akar. Nem volt sok cucc a házban, azt hittük, nem kockáztatunk sokat. A 46 inches (colos) zsebtévé azonban ottmaradt a nappaliban.

Persze rossz volt.

Azaz működött, csak vibrált a teteje.

Amikor megvettük a padlót, a dög jó szolgálatot tett: elválasztotta a halomba rakott deszkákat a nappali többi részétől és még a kávésbögrét is rá lehetett tenni a tetejére.

Mielőtt letettük a padlót, a dögöt áthúztuk a kisszobába.

- Nem maradhat örökre a kisszobában.

- Miért?

A kérdés jogos volt, de valamit csak kellett vele tenni. Nem volt szükségünk ekkora tévére, nem akartuk megjavíttatni. A gyártó felajánlotta, hogy a ha visszaküdjük a tévét hozzájuk UPS-szel, megszerelik. Aztán leszámlázzák a javítási költséget. Meg a visszaküldést. Szintén UPS-szel.

- Ennyi pénzből már valami értelmeset is lehetne csinálni - gondoltuk és beljebb rugtuk a készüléket a kisszobába.

Ettől megfájdult a lábunk.

Lefuttattam egy alapfokú tesztet: Bekapcsoltam. Vibrált. Kikapcsoltam. Nem vibrált - sötét volt. Visszakapcsoltam. Vibrált. Egy darabig játszottam: bedugtam az antennát. Vibrált. Kihúztam az antennát. Vibrált.

Felidéztem mindazt, amit a tévészerelésről tudok és alaposan átismételtem tudásomat: mielőtt belemászok a tévébe, áramtalanítom. Ezzel a tudással felvértezve nekiestem a ketyerének.

Áramtalanítottam. A biztonság kedvéért ki is húztam a tévét a konnektorból, majd némi habozás után a drót másik végét is kiráncigáltam a tévéből - legalább nem volt útban.

Tévészerelői tudásomat barátunkkal, a Google-vel fejlesztettem. Megtudtam, hogy a hibának az az oka, hogy a tévé rossz. Lehet, elszakadt egy vezeték. Vagy kilazult. Vagy kiégett egy trafo. Vagy hibás az alaplap. Vagy rossz valami. Egyéb.

Kikészítettem a szerszámokat: csavarhúzó, fejlámpa, kalapács. Hátha le kell bontani az egészet, hogy beleférjen a kukába.

Mielőtt nekiestem volna a tévének, csináltam egy hardresetet (nem kalapáccsal). Csíkos maradt.

Leszedtem a hátlapot.
A csavarhúzóval megkocogtattam benn mindent és megrángattam minden drótot.

Shaun the sheep

Működött.
Működik.

Kár volt megycsinálni, megint nem tudjuk, mit csináljunk vele.

De legalább megy rajta a Netflix és a Shaun the Sheep.

2 megjegyzés:

Globalgrover írta...

na ne mar hogy meg a tv-hez is ertesz. most komolyan, van valami amihez nem ertesz???? gratula.

ribizlifozelek írta...

Nem értek hozzá - de nagyon gyakoran a hiba oka az, hogy valami kilazul.

Ha kieg valami, vagy csak megtörik egy drót, azt nem találom meg.

A kontakthibárol se tudom hol van, egy szakember a hiba jellegéből tudná, merre lehet a sérült rész és meg is tudná találni, ki is tudná cserélni.
Én ősemberként "kőbaltával" kocogtattam és helyrerázódott a szétjött érzékelő. Egészen addig, amíg magától megint szét nem csúszik.

Szóval, megjavítva nincs, csak működik - egy darabig.