2012. január 12., csütörtök

Katonafalat

Good for 15 years

- Ez ehető?

A reciklált papírdoboz sok mindennek kinézett, egy ehető dolgon kívül.

Barnás volt és egyszerű.

- Ebben étel van.

- Étel?

- 5 évig jó.

- Öt?

- Legalább.

Army food

- Akkor tartósítószer van benne, nem étel.

- Csírátlanítva van. Kalória van benne, nem tartósítószer.


Legyintettem. Nem tartozom azok közé, akit zavarnának a tartósítószerek. A szürke papírdobozok azonban nem látszottak ehetőnek.

A dobozokból zacskók kerültek elő.

Army Food

- Ezt a katonák eszik - ez se volt egy jó érv. A katonák képesek olyan helyekre menni, ahol lőnek. Ráadásul kis szürke dobozok tartalmát is megeszik.

- Ezt az ételt az amerikai űrhajósoknak találták ki.

- Nem is repülnek most - gondoltam, majd szuggeráltam a zacskót.

MRE - Meal Ready to Eat - olvastam. Hidegen is fogyasztható.
Felsóhajtottam, minden étel fogyasztható hidegen, talán a forró teát leszámítva.

Kibontottuk az első zacskót: déli marhahúsos bab. Amint feltéptem a csomagolást, szinte hallottam, ahogy mexikói zene árad ki a dobozból, szombrérók repkedtek, bajuszok libbentek és a bab illata bekúszott a lakásba.

Southwest beef with beans

- Ennek jó szaga van! - hültem el.

Nem volt sok étel a zacskóban, de nagyon jó illata volt. Ráadásul jól is nézett ki.

A másik zacskóból olaszos ennivaló került elő. A makarónit ugyan felaprították zacskózás előtt, de ennek ellenére ebből a zacskóból is kihallatszottak a Keresztapa melódiái.




Az ízük is jó volt. Laktatóak. Annyira, hogy a 15 éveig jó szendvicset ki se bontottuk. Eltettük későbbre. Egy évtized múlva nekilátunk.

Spaghetti with sauce

4 megjegyzés:

GlobalGrover írta...

jol is neznek ki... ha meg meg finom is...

itt Houston-ban a NASA-ban jart a ferjem az anyjaekkal karacsony elott es hoztak nekem urhajos kajat! azaz jegkremet.... haaaaaat, arra nem mondanam hogy finom volt. olyan volt mintha kretat ennek. de most komolyan. ki volt vonva a nedvesseg belole es csak egy szaraz kor alaku kreta volt amit harapni kellett. par harapas utan ki is dobtam.

Christine írta...

5 évig jó kaja...15 évig működőképes szendvics...
Az angolok igazán elmehetnének hozzátok továbbképzésre. Itt még konzervek is max két évig ehetőek...de van hogy csak egy. Szóval volna mit fejlődni.

Unknown írta...

Ó, nem is tudom, én olyan bizalmatlan vagyok az ilyenekkel. Bátrak vagytok! És csak ugy lehet rendelni ilyen kajákat, vagy hogy juttatok hozzá? Már ha szabad tudni.

Boston2 írta...

Én indiai kajákat szoktam enni, melyek feltehetően hasonlóan készülnek, hűtést nem igényelnek, egy zárt fémfólia zacskóban vannak. A leírás szerint natúr anyagok, tartósítószer nélkül (én inkább nem élek velük, ha nem muszáj).
Nagyon finomak!
Nemrég betáraztam egy tucattal belőlük.