2008. május 15., csütörtök

Chili sin carne


Chili sin carne
Originally uploaded by ribizlifozelek

Chili con carnét már csináltam párszor. Most egy adagot hús nélkül kellett csinálni, “sin carne”. Próbaképp csináltam már gulyást is hús nélkül, de akkor csípőssel ellensúlyoztam a döglött állatok hiányát. Most azonban csípőst se használhattam, állatként pedig a zsizsik se volt engedélyezve.
Arra gondoltam, amerikai módra csinálom a csilitlen babot. Előkészítettem egy csomó konzervdobozt, aztán sorban kinyitogattam őket.
Először hagymát pároltam, sóztam, majd ráborítottam egy paradicsomkonzervet és sok-sok piros paprikát. Ha lehetett volna csípős, ekkor indítottam volna meg a kombinált tabasco-szósz és gulyáskrémmel kevert csilipaprika offenzívát. De nem tehettem. A paradicsomot pár percig hagytam magára, majd borsoztam, babérleveleztem, aztán beleborítottam egy konzerv babot. Úgy 20 percet hagytam a tüzön, majd levettem róla. Kész volt. Finom volt.
Csak a Tabernákulumba nem kellett volna menni utána koncertre.

Nincsenek megjegyzések: