2008. május 3., szombat

Évzáró


Commencement U of U
Originally uploaded by ribizlifozelek

Vége a tanévnek. Azaz még nincs igazán vége, de a diplomaosztó ceremónia már megvolt. A commencement minden amerikai egyetemen nagy látványosság. A diákok boldogan ölelik magukhoz diplomájukat, a szülők idesereglenek a világ minden pontjáról, hogy elégedetten szemléljék befektetésük eredményét, az egyetem vezetése pedig aggódik, hogy minden tökéletes legyen és sok-sok támogatót és diákot szerezzenek.

Commencement U of U

Utahi egyetemen is nagy esemény a diplomaátadás. Kora reggel volt a közös ünnepély mindenkinek. Erre minden egyetem igyekszik valami nagyágyút begyűjteni. A Carleton és az MIT is begyűjtötte már az elnök skalpját. A utahi egyetemen a közös záróbeszédet az egyetem Nobel-díjas tanára, Mario Capecchi mondta.
A közös összejövetel után a karok diplomaátadói következtek. Az MIT-s és Carleton-os tapasztalatok alapján óriái tömegre számítottunk. Tényleg nagy tömeg volt, több mint 7000 diák végzett, de a rengeteg látogató, szülő és végzős eloszlott a hatalmas campuson. Én előre kinéztem egy félreeső helyet, ahol két órán át lehet parkolni. Senki sem állt ott. Az egyetemen azonban megnyitottak pár parkolót, így bőven elfért a tömeg.
A bölcsészettudományi kar pár ezer diákja a Jon Huntsman Centerben vehette át a vörös diplomát. A Huntsman Center az egyetem egy hatalmas, 15000 férőhelyes sportcentruma. Erős félház volt benn. A végzősök négy szektorba masíroztak be, a többiben ültek a látogatók. A tanári kar képviselői lenn ültek. Mindenki talárban mosolygott optimistán a jövőbe.
A dékán megnyitója után egy diák beszélt valamiről nagyon unalmasan és rosszul.
Aztán felolvasták a telefonkönyvet. Először a frissen doktoráltak kapták meg diplomáikat, majd jöttek az alapképzősök.
Yoda csodálatosan viselkedett, látszott, érdekli a ceremónia. Ha esetleg ellankadt a figyelme, egy kis falatkával öntöttem lelket belé. Szerintem szeretette a műsort.

Nincsenek megjegyzések: