2008. május 1., csütörtök

Asus eee


Yoda installing Linux on Asus eee
Originally uploaded by ribizlifozelek

Tudtam, hogy kicsi. Tudtam. Ismertem a méretit. Olvastam, milyen nehéz. Láttam róla fényképet.
Amikor megjött, mégsem nem hittem el, hogy ekkora.
Néztem a dobozokat.
Az egyikben memóriakártya jött, a másikban hátizsák, a harmadikban a gép. Eddig mindig a laptop doboza volt a legnagyobb. Most a hátizsáké. A laptop egy közepes méretű dobozban érkezett.
Egyből rávetettük magunkat.
Az Asus nincs egy kilo. 22.5 × 16.5 × 3.5 centi. Nagyon kicsi. Nagyon csecse.
Az 512 MB RAM a Windowshoz szokott felhasználó szemében kevésnek tűnik, de ezen a gépen Linux van, annak elég.
A 4GB saját memória jó részét elhasználja az operációs rendszer és a telepített programok. Ezért vettünk bele egy 4 GB-os SD kártyát, erre végtelen mennyisegű dokumentum fér. Az Asus eee ugyanis erre van: utazni, netezni és írkálni. Nem lehet rajta bonyolult játékokat játszani, a miniatűr, 7"-es képernyő kicsi műszaki rajzoláshoz, de talán még képmanipuláláshoz is. Olvasni, írni, böngészni viszont lehet rajta. A Youtube tökéletesen működik, a flickr és a CNN is. Bevallom, én egy számítógépet főleg erre használok: írok, olvasok. Arra nagyon jó. Utazni pedig egy álom ezzel a géppel. Van benne WiFi, de bele lehet dugni Ethernet kábelt is. Modemet is szereltek bele, meg 3 USB portot.
A webkamera elsőosztályú képet ad. A billentyűzet mini, de azért kezelhető. Gyakorlat kérdése.
Eleinte nem lehetett rajta magyar billentyűzetet csinálni, de egy kis böngészés után ez is megvolt. Most már az Open Office-szal minden gond nélkül megírható.
Ha otthon használnám, vennék hozzá egy monitort (hm, guberálnám) és egy billentyűzetet. Ja, és nem tenném levegőtlen sarokba, mert melegszik. Ezt télen még extrának is fel lehet fogni. Yoda is imádta a melegedést.

2 megjegyzés:

Peter Barabas írta...

Tyű, de jó hogy vettetek, ilyenre vágyok egy ideje és így lesz egy ismerős aki ki is próbálta már. :)
Ezt a melegedés-dolgot olvastam már, állítólag tojást lehet sütni rajta fél óra használat után (ha az ember megfordítja). Egy cikkben azt írták róla, hogy nagyon magas hangon zümmög a hűtőventillátora vagy mi (ha van neki olyan).

ribizlifozelek írta...

Irtam rola meg egyet. Van benne jo is, rossz is:

http://ribizlifozelek.blogspot.com/2008/05/mg-pr-sz-az-asusrl.html