2008. június 21., szombat

Yoda hangoskodik


Making friends
Originally uploaded by ribizlifozelek

Szokásos délutáni sétánkra indultunk Yodával. Yoda imádja ezeket a sétákat, minden útbaeső fűszálat megszimatolhat és minden póznát lepisilhet. Közben vidáman futkározik, füleit kitárja a végtelenbe és boldog.
Néha találkozik új kutyákkal, azok vagy megugatjak vagy haverkodnak vele. Yoda vagy úgy pozicionálja magát, hogy közte és a mérges kutya között legyek, vagy odamegy és lelkesen elkezdenek haverkodni.
Az egyik ház előtt két kutya istentelenül megugatott minket. Majd egyikük átóvakodott a keritésen. A másik követte. Innentől kezdve nem lehetett eldönteni, a három kutya közül melyik fél jobban a másiktól. Yoda óvatos volt, de ott voltam mellette, az idegen kutyák, noha nagyok voltak, féltek Yodától. (Sose kezdj ki egy Jedi mesterrel, ugyebár.) A kutyák gazdaja is előkerült és érdeklődve nézte az ismerkedést.
Végül az állatok nagy farokcsóválás közben elköszöntek egymástól, én meg, megelőzendú a napszúrást, tovább indultam. Egy háznyit, mert hát ott is izgalmas szagokat lehetett érezni. Yoda a fűszálakat tanulmányozta.
A házból, karjában egy csecsemővel, egy hölgy sietett elő és megállt a kapuban. Nézett jobbra, nézett balra. Mivel ez egy kis falu, meg amúgy is, ott álltam a háza előtt, köszöntem, majd tovább néztem, hogy szaglálódik az eb.
Az eb szaglálódott tovabb, rámosolyogtam a hölgyre, ls megjegyeztem:
- Nagyon érdekesek azok a fűszálak.
A hölgy morcosnak látszott és a karonülőhoz beszélt:
- Azok a csúnya kutyák nem akarják, hogy a baba aludjon.
Több minden futott át az agyamon. Yoda nem ugat, de hát most ezt felesleges magyarázni. Ha gyűlölnek, akkor gyűlölnek. Pont. Az élet ugyebár szar, van, akit felébresztenek. (Life sucks, ahogy a művelt külföldi mondja.) Ha valaki csendet akar, akkor meg miért egy faluba megy? Menjen egy olyan közösségbe, ahol nem lehet állatot tartani. A "csendes falu" egy olyan urbanus mitosz, mint a "bűnös város" toposz. Az más kérdés, a kutyákat lehet úgy nevelni, hogy ne ugassanak állandóan teli torokból, de ez Magyarországon annyira nem divat.
Most magyarázzam mindezt el, miközben vasvillaszemek döfnek keresztül? Miközben a hölgy egész délutánja arra ment rá, hogy a gyerek elaludjon? Erre a szomszéd kutyája ugatni mer. Jaj.
Ránéztem Yodára és rászóltam:
- Ne szagolgasd olyan hangosan a fűszálakat.

Nincsenek megjegyzések: