2009. november 23., hétfő

Olvasnivaló - Athregeum


Firing laser cannons
Originally uploaded by ribizlifozelek

Találtam két jó sci-fi novellát.

Szeretem a sci-fit és szeretem a sci-fi novellákat is. (Nemcsak a mindenkori kormányprogramra gondolok, természetesen.)

Az Athregeum egy angolnyelvű oldal. Nemcsak sci-fiket tesz közzé, bár, mivel hetente frissül és még csak egy hetes, ezért mindössze két novella olvasható rajta. De lesz több is.

Élvezettel olvastam mindkét novellát - első pillanatban ugyan megtévesztett, hogy már az első mondatokban európaiakról volt szó teljesen nem európai körülmények között, de aztán leesett a húszfilléres, a Jupiter körül keringő Galilei-holdak egyikéről van szó.

Azt hiszem, A. C. Clarke miatt értettem meg gyorsan, hol játszódik a cselekmény, az Ürodszüsszeiában ő emlkegeti az Európa jégpáncélja alatti óceánban kialakuló életet.
Egyébként, lehet, törhettem volna egy keveset a fejem.

Persze, azért van. Mármint a fejünk, hogy törjük, csak ne köveken.


Remélem, a hamarosan felkerülő újabb novellák is ilyen jók lesznek.

Ha valakit érdekel az oldal, akkor itt találja meg: Athregeum.

Szerintem nem bánja meg.

Moon

Nincsenek megjegyzések: