2011. január 26., szerda

Fodros kel

Kale with Chicken

Fodros kelt először virágcserépben láttam. Dísznövényként tartották. Azt hiszem, senki sem gondolt arra, hogy azt a növényt meg lehet enni. Én sem, így alaposan meglepődtem, amikor a kel felbukkant a hűtőszekrényben.

A fodros kel (kale) ellenségesen pislogott a hűtőszekrény aljában. Azt olvastam, ha megfagy, ez a növény édesebb lesz. Ezt nagyon szívesen kipróbáltam volna. Úgy éreztem, csak nyerhetek az üzleten: ha édesebb lesz, ehetőbb lesz. Ha ehetetlenre fagy, megvan a megfelelő ürügy az eliminálására.

Aztán mégsem fagyasztottam meg.

Felvágtam a leveleit. Nem apróztam el, a levéldarabokkal nyugodtan meg lehetett volna etetni egy kecskét.

I need some grass... if you know what I mean

A levelket jó sok fokhagymával megpároltam, majd felöntöttem húslevessel és fehérborral. A lét elpárologtattam róla, majd sültcsirkével tálaltam és késsel-villával megettük.

Nincsenek megjegyzések: