2008. december 4., csütörtök

Nagyanyó zöldbabja


Green beans with cheddar cheese and crackers
Originally uploaded by ribizlifozelek

Nem tudom, miért hívják így ezt az ételt. Lehet, valamikor egy nagymama találta ki. Vagy sütötte. Vagy csak. Az ételnevekben sem kell mindig logikát keresni.

Az étel önmagában nagyon egyszerű. Egyike volt a leggyorsabban elfogyó hálaadási köreteknek. (A pulyka más tészta, a pulyka szinte örökké tart.)

A sütőt előmelegítettem 355 F fokra. (Azért 355-re, mert a nulla leírásához vissza kellene váltani amerikai billentyűkiosztásra.)
Serpenyőben megolvasztottam két kanál vajat. Jó dolog amerikai vajjal főzni, a vajrúd csomagolásán vonalkák jelnzik, mekkora is egy kanál. Nagyon helyes, a lakásban nincs két egyforma méretű kanalunk.)

Megjegyzés: mivel műveletlen tuskó vagyok, a cup mértékegységet felváltva fordítom csészére és pohárra. A lényeg, hogy egy pohár nagyjából két és fél deci. A pohár-csésze keverés oka, hogy ha a cup-os mérőedény használt, akkor felváltva használom az egyik ivópoharat és az egyik kávésbögrét, hogy kimérjem a csészényi űrtatralmat.

A vajba belekevertem 2 kanál lisztet, egy kanál cukrot és sót, egy negyed pohárnyi apróra vágott hagymát, egy pohár tejfölt, három konzervnyi zöldbabot. (Nem vagyunk igazi amerikaiak, valódi zöldbabot használtunk, amit korábban megfőztünk. Az eredeti recept szerint a legjobb a nagyon apróra vágott konzerv zöldbab.)

Összekvertünk mindent szépen és beleöntöttük egy jénaiba. Ráöntöttünk két csészényi reszelt csedár (cheddar) sajtot.

Mozsárban összetörtünk fél bögrényi háztartási keksz jellegű nyuszi-formájú kekszet. A megkínzott nyulakhoz kis vajat kevertem, majd rászórtam a zöldbabra.

Harminc percig sütöttük és két alkalommal 11-11 percig ettük.

2 megjegyzés:

Ziebi írta...

1. Akkor te sem találod a nullát :D Én olyankor használom a nagy O-t. :)
2.Nekem van több mérőpoharam bibiiii :D
3.Jól értettem? Elrontottad a kekszet zöldbabbal? :) Mi is ez a nyuszis keksz pontosan? :)

ribizlifozelek írta...

1. Inkabb en beleirok egy masik szamjegyet.
2. Kimertem: egy pohar az egy cup. Bibiii, vegtelen mennyisegu meropoharam van.
3. Rendes keksz, csak nyuszi formaja van.