2008. december 2., kedd

Skizofrén McAfee

Bogar

Már jópár hónapja megújíotttuk McAfee előfizetésünket. Igaz, közben rájöttünk, a McAfee sok mindenre jó, például arra, hogy nyavajákat engedjen be a gépre. Egy dologban viszont szinte verhetetlen: néha szinte lehetetlen leszedni a gépről. A sok kudarc, hiba, következetlenség után elkezdtük számítógépeinket átállítani NOD32-re, McAfee-t pedig az Almáknak a közelébe nem engedünk. Ahol azonban van egy érvényes előfizetés, ott még egyelőre maradtak a McAfee-k.

A DELL-en lévő program hetek óta nyávog, hogy ő bizony lejár. Először megörültünk neki: megszabadulunk tőle. Aztán megnéztük a szerződést és láttuk, az előfizetésünk még 2009 augusztusig jó.

Nem értettük a dolgot. Ha 2009 augusztusig jó, miért hiszi azt, hogy 2008 novemberben már nem érvényes? Kicsit utánanáztünk az előfizetéseknek és kiderült. Ezek után nagyon morcos lettem a cégre.

Minuteman missile

A DELL-en volt régen egy McAfee. Ez jár le novemberben. Viszont még a lejárata előtt átváltottunk egy három gépes szerződésre, amivel felülírtuk a régit.

A McAfee vezérlőpultján a novemberi lejárati dátum szerepel. Gondoltam, leszedem (ajaj) és még egyszer telepítem a másikat. Megfőztem több napra előre, Yodát jó hosszan megsétáltattam, kikészítettem nyugtatót, csokit és nekiláttam a bitek írtásának.

Most egész jól jött lefele a program, de félúton szólt, hogy érvényes előfizetésünk van, miért töröljük le? Megálltam. Abbahagytam a telepítést és az ősi kádárista taktikát választottam: nem tettem semmit.

Azóta jó hónappal túljutottunk a program szavatosságán. Rendszeresen ír a cég, hogy azonnal vegyek újat. A vezérlőpult kiírja, már rég lejárt. Közben a program szorgalmasan frissíti magát és időnként kiírja, még nyolc hónapig védi a gépet. Egyszerűen összeakadt. Egyik fele tudja, hogy az előfizetés megújult és tőle telhetően teszi a dolgát. A másik fele ezt nem hajlandó elfogadni és állandóan nyaggat, hogy vegyünk még egyet.

Nem veszünk. Soha többet.

Nincsenek megjegyzések: