2007. november 10., szombat

Fort Douglas


Fort Douglas
Originally uploaded by ribizlifozelek

A kutyával mentem kirándulni Fort Douglasba. Igazából csak kicsit autókáztunk és sétáltunk. Az utikönyvek és brossúrák mind arról beszéltek, hogy jól be kell ott osztani az időt és a lélegzetet, mert az egész környék meredek, jobb több sétával fél nap alatt megnézni az erődöt. Teljesen igazuk volt: jól be kellett osztani az időt, hogy beleférjek az egy órai parkolásba.
A múzeumnál akartam parkolni, mert az ingyenes, de a kiállítás csak délben nyitott. Ráadásul nem voltam biztos abban, beengednek-e kutyával, hátha még lepisili az egyik tankot a parkban, a páncélos meg szétesik a rozsdától...
Kénytelen voltam az egyetem vendégeinek fenntartott parkolóházba állni, 20 perc ingyenes, utána első óra 2 dollár, aztán óránként egy-egy. Leparkoltam a földszinten, fogtam a kutyát és szépen kisétáltam az épület nyitott oldalán.
Fort Douglast a polgárháború idején építették. A háború kezdetén mindenkire szükség volt és ezért a "Vadnyugatról" pillanatok alatt kivonták az Északi haderőt. Ezt követően itt beköszöntött az anarchia, ráadásul Kalifornia is elkezdett gondolkodni, jó-e neki ez az Únió... Ráadásul ebben egyértelműen Utah sem volt biztos. A posta útvonalát is védeni kellett, úgyhogy az északi katonák hamarosan ismét megérkeztek Utahba. A támaszpontot Salt Lake City felett hozták létre. A mormonokkal folyatott kötélhúzás eredménye volt a Mount Olivet temető létrehozása.

Mount Olivet Cemetery

Később az itt állomásozó katonák is részt vettek az indián háborúkban, a spanyolok megregulázásában és a transzkontinentális vasút védelmében.
Idővel előtérbe kerültek a kiképzési, adminisztratív feladatok. A világháborúk alatt hadifogoly tábor is volt Wasatch-vonulat teraszain.
Fort Douglast 1991-ben zárták be, bár pár épületét, így a katonai múzeumot megkapta a Nemzeti Gárda.

Wash me!

A terület nagyobb része azonban az egyetemé lett. Itt volt 2004-ben az olimpiai falu is.
Igazából a régi erődból alig maradt valami. Egy templom, pár épület és egy nagy-nagy mező.

Fort Douglas

Azért kellemes volt itt sétálni. Az órákra siető diákok Yodával próbáltak haverkodni, így neki is volt egy kis sikerélménye.

Nincsenek megjegyzések: